۱۸ فروردین ۱۳۹۲، ۱۳:۴۴
کد خبر: 80603739
T T
۰ نفر
بيش از يك ميليون و 350 هزار گردشگر از منطقه آزاد انزلي ديدن كردند

بندرانزلي - رييس هيأت مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد انزلي از ورود بيش از يك ميليون و 350 هزار گردشگر از 25 اسفند تا 16 فروردين به اين منطقه خبر داد.

' سعید رحیمی' روز یكشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: ستاد تسهیلات سفرهای سازمان با ایجاد كمیته های مختلف تخصصی در این ایام به ارائه خدمات به گردشگران پرداخت .

وی تهیه و توزیع نقشه های راهنما و اطلاعات ضروری مورد نیاز گردشگران در خصوص منطقه و استان، پخش تیزرهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی در شبكه استانی باران، تهیه و پخش برنامه های خبری، تولیدی-گزارشی در خصوص امكانات و تسهیلات ارائه شده در این شبكه، نصب بنرهای تبریك آغاز سال نو، پیام نوروزی مقام معظم رهبری(حفظه ا...)، اطلاع رسانی و خیر مقدم به همراه توزیع بروشور با محتوای پیام های زیست محیطی را بخشی از برنامه های اطلاع رسانی تبلیغی این سازمان عنوان كرد .

رحیمی ، ارائه خدمات رایگان اینترنت بی سیم و اطلاع رسانی از طریق بلوتوث به مسافران را از دیگر برنامه های اطلاع رسانی این سازمان برشمرد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره نوروزی در این منطقه تصریح كرد: اجرای جشن های بومی محلی گیلان مانند مراسم آئینی راه به چره(استقبال از نوروز)، عروس بران(عروسی سنتی گیلان) و اجرای ترانه های فولكلور قدیمی گیلانی در خصوص نوروز از سوی هنرمندان به نام آئینی- سنتی استان ، چینش سفره هفت سین بزرگ نوروزی سنتی گیلان، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، غذا و سوغات با 33 غرفه در فضایی به مساحت 1500 متر مربع، اجرای جشنواره های مجسمه های شنی و بادبادكها از دیگر بخش های جشنواره نوروزی منطقه در ایام نوروز بود.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی محور اصلی برنامه های اجرا شده از سوی مجموعه تحت مدیریت خود را مبتنی بر آراستگی، پاكیزگی محیط و توسعه خدمات و تسهیلات به گردشگران اعلام و تصریح كرد: برای نیل به این مهم افزون بر 100 نفر از كاركنان بخش های مختلف سازمان در كنار همكاران نیروی انتظامی، هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی به صورت 24 ساعته اقدام به خدمات رسانی به مسافران گرامی نمودند.

رحیمی در ادامه به برپایی دو نمایشگاه عكس 'موج شكن' و نقاشی 'نقاشان بندر'،اقامه مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهراء، توزیع برورشور و نصب بنرهای اطلاع رسانی در این خصوص، برگزاری برنامه های فرهنگی هنری نمایشی در مجتمع های تجاری با حضور هنرمندان صدا و سیما به عنوان برنامه های فرهنگی برگزار شده در این منطقه اشاره كرد.

وی در خصوص دیگر امكانات و خدمات ارائه شده به مسافران نوروزی افزود: افزایش فضای پاركینگ محدوده تجاری منطقه به حدود هفت هكتار، نوسازی و بازسازی آلاچیق ها، سرویس های بهداشتی و مبلمان شهری محدوده، بخشی از اقدامات و تمهیدات انجام شده از سوی این سازمان به منظور تأمین آسایش بیشتر گردشگران بود.

رحیمی اضافه كرد: امكانات ورزشهای آبی(قایق موتوری، قایق پدالو، پاراسل، جت اسكی) ورزشهای ساحلی(فوتبال و والیبال ساحلی)، كارتینگ، دیوار مرگ، پینت بال، تیراندازی به اهداف متحرك(تراپ)، پارك بازی كودك و مجتمع های تجاری با بیش از یك هزار غرفه از جاذبه های این منطقه برای گردشگران بود.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در پایان تصریح كرد: ایجاد فضایی امن، مفرح و شاد بهمراه گسترش و تنوع خدمات قابل ارائه به منظور تأمین نیازمندیهای مختلف مردم در این ایام مهمترین هدف منطقه آزاد انزلی در ارائه خدمات و تسهیلات به گردشگران بوده است.ك/3

620/ 603