۱۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۳:۳۹
کد خبر: 80605224
T T
۰ نفر
عليپور: آموزش مهمترين برنامه فدراسيون انجمن هاي ورزشي در سال 92

تهران - رييس فدراسيون انجمن هاي ورزشي گفت: رسيدگي به بحث آموزش مهمترين برنامه فدراسيون انجمن هاي ورزشي در سال 92 محسوب مي شود.

به گزارش ایرنا، 'محمد علیپور'درگفت و گو با سایت فدراسیون انجمن های ورزشی اظهار داشت: درمجموع 665 برنامه در دستور كار فدراسیون در سال 92 قرار دارد كه بخش آموزش، بیشترین ومهمترین امور است.

وی افزود:درسال 92 دربخش آموزش و پژوهش 239 برنامه، دربخش مسابقات داخلی و اردوهای تیم ملی 206 برنامه ودرعرصه مسابقات برون مرزی، حضوردراجلاس های مهم جهانی و آسیایی و اعزام مربیان و داوران در كلاسهای معتبر بین المللی 108 برنامه در نظر گرفته شده است.

رییس فدراسیون انجمن های ورزشی تصریح كرد: عمر فدراسیون ما هنوز به سه سال نرسیده ، با این وجود عملكرد این فدراسیون موفقیت آمیز بوده است.

وی یادآورشد: سپك تاكرای ما در سال 91 به 'سید یك' جهان صعود كرد،دربیس بال برای اولین بار تیم ملی را به رقابتهای غرب آسیا اعزام كردیم كه این تیم سوم شد و یا تیم ملی كریكت بانوان برای نخستین بار در رقابتهای آسیایی حضور یافت و در بین 12 تیم به مقام ششم قاره رسید.

علیپورادامه داد:كرسیهای كسب شده درفدراسیونهای بین المللی وآسیایی نیز از دیگر موفقیتهای ما بود.

تیم های ما طی دو سال گذشته 65 مدال كسب كرده اند كه 18 مدال آن طلا بوده است.

وی بیان كرد: سیر صعودی فدراسیون در عرصه داخلی در سال 91 نیز چشم گیر بود به نحوی كه دوره های آموزشی در سال 91، 61 مورد بود كه نسبت به سال 90 دقیقا صدر درصد رشد كمی و كیفی داشت، تعداد مسابقات لیگ از عدد 27 در سال 90 به 55 در سال 91 رسید وتعداد هیات های شهرستانهای فعال از 120 هیات در سال 90 به 251 هیات در سال 91 افزایش یافت.

رییس فدراسیون انجمن های ورزشی با اشاره به گستردگی رشته های زیر مجموعه این فدراسیون گفت: 39 رشته ورزشی زیر نظر این فدراسیون فعالیت می كنند كه هر كدام به صورت جداگانه به بودجه یك فدراسیون نیاز دارند از این رو فدراسیون انجمن های ورزشی باید مورد توجه بیشتری از سوی مسوولین قرار گیرد.

وی اظهارداشت: رشته های راگبی، سپك تاكرا، بیسبال و سافت بال و دراگون بوت در بازیهای المپیك و آسیایی هستند و توجه این فدراسیون از لحاظ امكانات و بودجه به این انجمنها بیشتر است.

ورزشی(1)***9303**1590
۰ نفر