۱۹ فروردین ۱۳۹۲، ۲۰:۱۴
کد خبر: 80605830
T T
۰ نفر
تور اردبيل گردي شهرداري اردبيل با استقبال مسافران و گردشگران نوروزي روبرو شد

اردبيل - شهردار اردبيل گفت: تور اردبيل گردي شهرداري اين شهر با استقبال مسافران و گردشگران نوروزي روبرو شد.

صدیف بدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسافران دارالارشاد اردبیل برای اولین بار در تعطیلات نوروز 1392 گشت و گذاری متفاوت از سال های گذشته را در این شهر پرجاذبه تجربه كردند.

وی گفت: شهرداری اردبیل با اختصاص سه دستگاه اتوبوس رایگان نسبت به راه اندازی تور اردبیل گردی در ایام نوروز اقدام كرد.

وی هدف از راه اندازی این تور كه با همكاری ادارات كل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و

گردشگری و محیط زیست استان و با حضور انجمن راهنمایان تور استان اردبیل برگزار شد را ایجاد زمینه برای آشنایی بهتر و بیشتر مسافران با جاذبه های تاریخی ، گردشگری و طبیعی شهر اردبیل ذكر كرد.

وی اظهار كرد: در این تورها علاوه بر پذیرایی از مسافران و شهروندان ، گردشگران از اماكن تاریخی و گردشگری شهر اردبیل از جمله بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی ، موزه های خطایی و مردم شناسی در میدان عالی قاپو ، موزه تاریخ طبیعی و دریاچه شورابیل ، مجموعه بازار تاریخی اردبیل ، جمعه مسجد (مسجد جامع عتیق) ، فضای گردشگری پیرامون رودخانه بالیخلو و پل های تاریخی موجود در مسیر این رودخانه از جمله پل های هفت چشمه ، سیدآباد و یعقوبیه بازدید كرده و از اطلاعات ارائه شده از سوی راهنمایان مجرب گردشگری در زمینه ظرفیت های تاریخی و طبیعی شهر اردبیل بهره مند شدند.

شهردار اردبیل با قدردانی از زحمات دست اندركاران و ادارات همكاری كننده در اجرای این طرح افزود: تور اردبیل گردی در سال های آینده با قوت و امكانات بیشتری تداوم خواهد یافت.

594/530