۲۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۳:۰۷
کد خبر: 80608624
T T
۰ نفر
يك هزار و 800 قاليباف در مراغه براي بيمه به تامين اجتماعي معرفي شدند

مراغه - سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه گفت: در سال گذشته يك هزار و 800 قالي باف در اين شهرستان براي دريافت بيمه تكميلي به بيمه تامين اجتماعي معرفي شدند.

'حسن مصیبی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد پس از دریافت كارت مهارت فنی و حرفه ای به بیمه معرفی شدند.

وی یادآوری كرد: همچنین در این مدت یك هزار و 550 نفر نیز به منظور دریافت كارت مهارت بر اساس تفاهم نامه سازمان فنی و حرفه ای و وزارت صنعت، معدن و تجارت و قانون بیمه قالی بافان، برای شركت در آزمون مربوطه به مركز فنی و حرفه ای معرفی شدند.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه با اشاره به اینكه از امسال قالی بافان فعال می توانند از مزایای بیمه تكمیلی بهره مند شوند، ادامه داد: در این راستا بازرسان اتحادیه های فرش شهری و روستایی و تامین اجتماعی به طور مداوم فعالیت بیمه شدگان را بررسی می كنند.

مصیبی گفت: هم اكنون در این شهرستان به صورت مستقیم 10 هزار نفر قالی باف و پنج هزار نفر نیز در صنعت و حرفه های گوناگون در بخش فرش از جمله رنگرزی و طراحی فرش مشغول فعالیت دارند.

وی اظهار كرد: سالانه حدود 65 هزار مترمربع فرش دستباف ابریشم در این شهرستان تولید می شود كه بیش از 70 درصد آن جنبه صادراتی دارد.

7483/590/587