۲۳ فروردین ۱۳۹۲، ۱۷:۲۹
کد خبر: 80611523
T T
۰ نفر

سنندج – فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا گفت: تمام ظرفيت ها و پتانسيل ها از جمله نيروهاي انقلابي و تجهيزات بايد در راستاي عمران و آباداني كشور بكار گرفته شود.

به گزارش ایرنا؛ عبداللهی روز جمعه در آیین افتتاح پروژه های عمرانی و صنعتی استان كردستان با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران در سنندج، با بیان اینكه كار و فعالیت بزرگترین ابزار مبارزه با امپریالیسم است، افزود: هم اكنون با همت دولت و حضور متخصصان ایرانی، جای جای این كشور پهناور به كارگاه سازندگی تبدیل شده است.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از نیروهای متخصص در پروژه های بزرگ گفت: اگر زمینه كار و فعالیت برای استعداهای كشور فراهم نشود با مشكل مواجه خواهیم شد.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا افزود: از دو دهه پیش پروژه های مهمی در زمینه های مختلف اقتصادی نفت، گاز، معادن و زیرساخت ها در سراسر كشور در اختیار سپاه و این قرارگاه قرار گرفته است.

عبداللهی گفت: دولت این بسترها را در اختیار قرارگاه خاتم الانبیا قرار داده است و هم اكنون این قرارگاه در بیش از 50 پروژه بزرگ از جمله سد گاران مریوان كه امروز به بهره برداری رسید سهیم است.

مجری پروژه سد گاران مریوان در ادامه افزود: پروژه سد گاران 20 میلیون متر مكعب آب آشامیدنی شهرستان مریوان را تامین می كند.

به گفته وی این پروژه بیش از 100 كیلومتر مكعب حجم، 56 متر طول و 65 متر ارتفاع دارد.

عبداللهی افزود: 5/3 میلیون متر مكعب از این پروژه خاكبرداری شده است و حدود 12 هزار هكتار آب مورد نیاز زمین های كشاورزی را تامین خواهد كرد.

وی همچنین از بهره برداری از پروژه خط انتقال دهگلان و سد چراغ ویس سقز خبر داد و قول مساعد داد تا پایان خرداد پروژه های مهر ماندگار به ثمر برسد.

7352/533/587
۰ نفر