۲۵ فروردین ۱۳۹۲، ۱۵:۵۴
کد خبر: 80613787
T T
۰ نفر
فضاي ايران اسلامي آكنده از شميم خوش شهيدان گمنام دفاع مقدس شد

شهرستانها - همزمان با سالروز شهادت بانوي دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س)، آيين تشييع و خاكسپاري پيكر مطهر شهيدان گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس در جاي جاي كشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگاران ایرنا، پیكر شماری از شهیدان گمنام جنگ تحمیلی كه از سوی كمیته تفحص مفقودین در مناطق عملیاتی دفاع مقدس پیدا شده بود، به نقاط مختلف كشور منتقل و بر روی دستان ملت انقلابی ایران تشییع و به خاك سپرده شد.



زنجان- آیین تشییع پیكر دو شهید گمنام امروز با حضور خانواده های شهدا و مسوولان استان از سبزه میدان زنجان آغاز شد و تا امامزاده سید ابراهیم(ع) این شهرادامه داشت.آیین تشییع و تدفین این دو شهید گمنام كه در عملیات والفجر هشت به شهادت رسیده بودند، امروز بعد از ظهر در سایت امام خمینی(ره) دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، برگزار خواهد شد.



***

زاهدان- مردم شهرهای زاهدان و زهك در سالروز شهادت یگانه دخت نبی مكرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س)، پیكر مطهر چهار شهید گمنام را در میان حزن و اندوه فراوان با شكوه خاصی تشییع كردند.

پیكر دو شهید گمنام از مقابل مسجد قائم دانشگاه سیستان و بلوچستان تا مسجد النبی(ص) دانشگاه آزاد زاهدان بر دستان اقشار مختلف تشییع و در مقابل این مسجد خاكسپاری شد.

همچنین اقشار مختلف مردم عزادار سیستان صبح امروز با حركت از شهرستانهای زابل، هیرمند، هامون و نیمروز به سمت شهر زهك، ضمن نوحه خوانی و سینه زنی در آیین تشییع و خاكسپاری دو شهید گمنام شركت كردند.



***

رشت- همزمان با سالروز شهادت دخت گرامی پیامبر اسلام(ص) حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم تشییع پیكر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شهرستان لاهیجان برگزار شد.

در این آیین، پیكر شهدای گمنام و والامقام هشت سال دفاع مقدس از میدان پاسداران این شهر به طرف دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان تشییع شد.

سرهنگ پاسدار 'رسول جلایی' مدیركل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: در تفحص جدید در مناطق عملیاتی جنوب كشور شامل فاو، مجنون و خیبر انجام شده است، پیكر176 شهید به خاك جمهوری اسلامی انتقال داده شدند.

وی افزود: از این تعداد 46 شهید شناسایی شدند و 130 نفر آنها همچنان گمنام هستند.





***

دزفول- پیكر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس پس از تشییع در شهر سالند بخش سردشت ، در پارك كوهستان این شهر به خاك سپرده شد.

مردم ولایتمدار شهرستان دزفول روز یكشنبه با حضور پرشور خود در این آیین معنوی یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشته و با آرمان های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی تجدید میثاق كردند.

این دو شهید گمنام 18 و 19 ساله بوده و در عملیات والفجر هشت به درجه رفیع شهادت نایل شده اند و اجساد مطهر آنها اخیرا در منطقه فاو پیدا شد.



***

تبریز- پیكر مطهر یكی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) در پایگاه دوم شكاری شهید فكوری تبریز دفن شد.

پیكر این شهید 20 ساله كه در منطقه قصرشیرین یافت شده است، با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی و كاركنان پایگاه دوم شكاری تبریز بر دوش امت حزب الله تشییع و در محوطه بیرونی مسجد امام صادق (ع) پایگاه دوم شكاری شهید تیمسار جواد فكوری تبریز آرام گرفت.



***

سنندج - پیكرهای پاك دو شهید گمنام امروز پس از تشییع از مقابل مسجد جامع سنندج و خیابان امام(ره) این شهر، در دانشگاه كردستان به خاك سپرده شدند.

این شهیدان گمنام درعملیات والفجر 8 و در منطقه فاو به درجه رفیع شهادت رسیده بودند.



***

بجنورد - در سالروز شهادت حضرت زهرای اطهر (س)، پیكر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز یكشنبه در استان خراسان شمالی بر دوش مردم شهیدپرور شهرهای بجنورد و جاجرم تشییع و به خاك سپرده شد.

پیكر یكی از این شهیدان كه 19 ساله بوده و در تیر سال 67 در تك دشمن بعثی در جزیره 'مجنون' به فیض شهادت نایل آمده است، از مقابل مسجد 'انقلاب' تا امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد تشییع و در اداره كل اطلاعات خراسان شمالی به خاك سپرده شد.

همچنین پیكر دو شهید گمنام دیگر پس از تشییع بر دوش مردم شهیدپرور شهر جاجرم در محل بوستان 'لاله' این شهر به خاك سپرده شد.

یكی از این شهدا، تیرماه سال67 در 17 سالگی در تك دشمن در جزیره 'مجنون' و دیگری فروردین سال 66 در 20 سالگی در عملیات كربلای 9 در منطقه 'قصر شیرین'، شیرینی شهادت را چشیده بود.



***

شاهین دژ، مهاباد - با حضور پرشور و گسترده اقشار مختلف مردم شهید پرور شاهین دژ پیكر پاك و مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در این شهرستان تشییع شد.

آحاد مختلف مردم شاهین دژ، پیكر این شهدا را در یك فضای معنوی از محل مسجد جامع این شهرستان تا تپه شهدا بر روی دوش خود تشییع كردند.



***

گرگان - همزمان با سالروز شهادت دخت نبی مكرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) پیكر پاك و مطهر یك شهید گمنام در گرگان تشییع و به خاك سپرده شد.

این شهید گمنام از شهدای عملیات والفجر 8 در منطقه فاو بود و در زمان شهادت 23 سال سن داشت.

مراسم تشییع پیكر این شهید گمنام از مسجد جامع گرگان تا دانشگاه جامع گلستان برگزار شد.

این هشتاد و سومین شهید گمنامی است كه در استان گلستان تشییع و تدفین می شود.

***

آبادان - همزمان با سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) پیكر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز یكشنبه با حضور مردم شهید پرور و ولایتمدار آبادان تشییع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا پیكرهای پاك این دو شهید دفاع مقدس از روبروی زیارتگاه سید عباس تا دانشگاه آزاد اسلامی برای خاك سپاری در این محل تشییع شد.

***

كرج - همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ، پیكرهای مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس، عصر یكشنبه پس از تشییع در شهرچهارباغ شهرستان ساوجبلاغ به خاك سپرده شد.

به گزارش ایرنا،پیكرهای پاك این شهدای والامقام امروز و دیروز در مناطق مختلف استان البرز شامل اشتهارد، هشتگرد،كرج و كمالشهر در میان حزن و اندوه هزاران تن از قشرهای مختلف مردم تشییع شد.

691/2819
۰ نفر