۲۶ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۰۴
کد خبر: 80614379
T T
۰ نفر
96درصد از ولادت ها در مهلت مقرر ثبت مي شود

تهران- رييس سازمان ثبت احوال كشور اعلام كرد حدود 96درصد از ولادت ها و 94.5درصد از فوت ها در مهلت مقرر در ادارات اين سازمان ثبت مي شود.

به گزارش اجتماعی ایرنا، 'محمد ناظمی اردكانی ' روز دوشنبه در اولین اجلاس دو روزه روسای ثبت احوال كشورهای عضو سازمان همكاری اسلامی در تهران افزود: مهلت برای ثبت ولادت 15روز و برای فوت 10روز است.

وی با اشاره به اینكه هم اكنون 80 دستگاه ملی به صورت آنلاین به پایگاه ثبت احوال متصل هستند اظهار داشت: در این پایگاه عملیات شناسایی و تایید هویت بدون مدارك كاغذی صورت می گیرد.

ناظمی اردكانی، ضریب حفاظتی شناسنامه رایانه ای (جدید) با ویژگی های امینتی كه با سطح ایمنی بالا ثبت می شود را از مهم ترین اقدامات ثبت احوال طی دو سال اخیر اعلام كرد و ادامه داد: اكنون صدور شناسنامه كاملا مكانیزه است.

ناظمی اردكانی ، آرشیو الكترونیكی اسناد هویتی ، صدور كارت هوشمند ملی ، تولید وانتشار آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرتی به صورت آنلاین و نهادیته كردن فرهنگ نامگذاری را از دیگر اقدامات مهم ثبت احوال عنوان كرد.

ناظمی اردكانی با اشاره به برگزاری اولین اجلاس دو روزه روسای ثبت احوال كشورهای عضو سازمان های همكاری تاكید كرد هم افزایی تجربیات و خلاقیت های كشورهای اسلامی می تواند زمینه مناسبی برای ارتقای سطح حكومت مداری برای كشورهای عضو سازمان ایجاد كند.

ناظمی اردكانی تصریح كرد دراین اجلاس ایران از مساعدت كشورهای عضو سازمان اسلامی و مركز تحقیقات آماری برخوردار است.

وی، ایجاد سامانه ثبت تغییر نشانی به منظور ثبت جابه‌جایی‌های درون شهری را از دیگر اقدامات نوین سازمان ثبت احوال بیان كرد و گفت: در این سامانه ثبت وقایع ازدواج و طلاق نیز بصورت الكترونیكی صورت می گیرد.

ناظمی اردكانی به ارائه كارت‌های هوشمند ملی اشاره كرد و افزود:این كارت‌ها كلید ورود به سامانه دولت الكترونیكی است و افراد با استفاده از این كارت‌ها می‌توانند از تمامی دستگاه‌های اداری و غیر اداری پیش‌بینی شده خدمات دریافت كنند.

وی با بیان اینكه ثبت احوال كشور یك سازمان حاكمیتی است ، ادامه داد: مدارك رسمی كشور مانند شناسنامه و كارت ملی نمایانگر هویت ایرانی فرد بوده و این مدارك، مدارك متحدالشكل با سایر كارت‌های هویتی جهان متمایز است.

معاون وزیر كشور به ارائه كارت‌های هوشمند نیز اشاره كرد و گفت: این كارت‌ها زمینه ورود به اصل دولت الكترونیك را فراهم می‌كند و نیازمند تایید هویت افراد توسط این سازمان است.

اجتمام(3)**9022**9188 ** 1569
۰ نفر