۲۷ فروردین ۱۳۹۲، ۷:۵۱
کد خبر: 80615634
T T
۰ نفر

ياسوج- مديرعامل شركت توزيع و پخش فرآورده هاي نفتي كهگيلويه وبويراحمد به دارندگان كارت هاي سوخت هشدار داد از در اختيارگذاشتن اين كارت ها به ديگران به طور جد خودداري كنند.

'اسد الله طاهری' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازرسان و نیروهای نظارتی شركت توزیع و پخش فرآورده های نفتی استان در صورت مشاهده كارت های سوخت غیرمجاز درسطح جایگاه ها آنها را ثبت و ضبط و سهمیه بنزین این كارت ها را نیز قطع خواهد كرد.

وی بیان كرد: در اختیار گذاشتن كارت های سوخت در اختیار دیگران یكی از تخلفات آشكار در زمینه سوخت ، تضییع حقوق دیگران و ضربه زدن به سرمایه ملی كشور محسوب می شود.

طاهری از افزایش 440 درصدی میزان قاچاق سوخت و فرآورده های نفتی درسال 91 اشاره كرد و افزود: مجموع كشفیات فرآورده های نفتی قاچاق كهگیلویه وبویراحمد در سال گذشته حدود 81 هزار لیتر بود.

وی از تشكیل 14 پرونده تخلفاتی در زمینه قاچاق سوخت در این استان خبر داد و اظهار كرد:از این میزان سوخت كشف شده 800 لیتر بنزین ، 42 هزار لیتر نفت سفید و 38هزار لیتر نفت و گاز(گازوییل) بوده است.

طاهری همچنین از رشد پنج درصدی مصرف بنزین در سال91 خبرداد و افزود: سال گذشته افزون بر 163 میلیون و 500 هزار لیتر بنزین دراین استان مصرف شد.

مدیرعامل شركت توزیع و پخش فرآورده های نفتی كهگیلویه وبویراحمد گفت: میزان مصرف نفت سفید در سال گذشته نیز حدود 41 میلیون و 950 هزار لیتر بوده كه نسبت به سال90 حدود 13درصد كاهش داشته است.

وی دلیل اصلی در كاهش میزان مصرف نفت سفید در استان را گازرسانی به نقاط روستایی و ساماندهی سهمیه یارانه ای نفت سفید در بین روستاییان عنوان كرد.

طاهری میزان مصرف گازوییل در سال 91 را نیز افزون بر 132میلیون لیتر عنوان كرد و افزود: میزان مصرف این فرآورده نفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن حدود 10 درصد كاهش داشته است.

671/7530

سرخط اخبار استان‌ها