۲۷ فروردین ۱۳۹۲، ۱۴:۲۰
کد خبر: 80616600
T T
۰ نفر
حقوق بشر به ابزاري براي مداخله غرب در كشورهاي اسلامي مبدل شده است

كابل - رييس خبرگزاري 'صداي افغان' حقوق بشر را ابزار سياسي استيلاي غرب بر كشورهاي اسلامي دانست و گفت: حقوق بشر به بهانه اي براي مداخله در امور كشورهاي ديگر مبدل شده است.

'سید عیسی حسینی مزاری' روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: اگر به پرونده آمریكا و انگلیس در رابطه به حقوق بشر پرداخته شود به خوبی دیده می شود كه در قلمرو این كشورها بیشترین حقوق اقلیت ها و پیروان ادیان نقض می شود و این كشورها خود بزرگترین ناقضان حقوق بشرند.

مزاری گفت: پرونده عملكرد آمریكا در كشورهای دیگر نشان می دهد كه این كشور مدعی دفاع از حقوق بشر بیشترین فاجعه بشری را آفریده است، زیرا با حمایت واشنگتن غیرنظامیان اعم از زنان و كودكان در فلسطین، پاكستان، اردن، عراق و سوریه قتل عام می شوند.

وی با تاكید به اینكه بیشترین نقض حقوق بشر در آمریكا به وقوع می پیوندد، گفت: آمریكا كه با ادعای دفاع از حقوق بشر به افغانستان لشگركشی كرد، در مدت حضورش در این كشور نه تنها حقوق انسان ها را رعایت نكرد بلكه زیرساخت های افغانستان را نیز نابود كرد.

رییس خبرگزاری صدای افغان افزود: اگر مطالعه دقیقی در خصوص حقوق بشر در جهان صورت گیرد، دیده می شود كه حقوق بشر به ابزاری در دست آمریكا و كشورهای غربی تبدیل شده و آنان از این ابزار بر ضد كشورهای مستقل و ظلم ستیز، استفاده می كنند.

مزاری تاكید كرد كه امروز كشورهای عضو پیمان اتلانتیك شمالی (ناتو) بصورت گسترده به نقض حقوق افغانها می پردازند، تفنگداران آمریكایی شب هنگام به روستاهای افغانستان یورش می برند، مردم بی دفاع را اعم از زنان و كودكان بی گناه به گلوله می بندند و با حملات هوایی به منازل مسكونی افغانها، شهروندان و غیرنظامی را به شهادت می رسانند.

رییس خبرگزاری صدای افغان با تاكید به اینكه در 11 سال گذشته كه نیروهای غربی به سركردگی آمریكا به افغانستان لشگركشی كردند، همواره حقوق بشر توسط آنان نقض شده است، گفت: پروند غربی ها و آمریكایی ها در این زمینه سیاه است.

مزاری همچنین با اشاره با كشتار مردم بی گناه فلسطین در تبانی آمریكا با اسرائیل، گفت: اگر آمریكا واقعا آن طور كه مدعی است به حقوق بشر احترام می گذارد، پس چرا مانع عزت و استقلال فلسطینی ها می شود و با حمایت تسلیحاتی و مالی، اسراییل را در قتل عام فلسطینیان همراهی می كند؟

وی با اشاره به اینكه در فرانسه زنان مسلمان قادر نیستند آن طور كه تمایل دارند زندگی كنند و حجاب خود را داشته باشند ؛ گفت: این شواهد و هزاران دلیل دیگر شاهدی بر اثبات این ادعاست كه حقوق بشر ابزار سیاسی غرب برای تسلط بر كشورهای اسلامی است.

آساق**ع.ن**1501**1392