۳۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۲۶
کد خبر: 80620456
T T
۰ نفر

كشف دو سياره شبيه به زمين در فاصله 3 هزار سال نوري

۳۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۲۶
کد خبر: 80620456
كشف دو سياره شبيه به زمين در فاصله 3 هزار سال نوري

رم - دانشمندان براي نخستين بار موفق به كشف دو سياره شبيه به كره زمين در فاصله سه هزار سال نوري با آن شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا) ، دو سیاره شبیه به كره زمین در كهكشان های راه شیری وجود دارد كه به عقیده محققان دارای اتمسفر و آب مایع هستند.

محققان بر این عقیده اند كه این دو سیاره شبیه به زمین قابلیت زندگی و حیات دارند چرا كه فاصله آنها از ستاره هایشان امكان وجود آب و بنابر این حیات را فراهم می كند.

این كشف كه در مجله عملی 'Science ' منتشر شده است بر اساس داده های به دست آمده از تلسكوپ فضایی 'Kepler ' توسط گروه علمی به ریاست 'ویلیام بروكی' از مركز تحقیقات 'Ames' سازمان فضایی ناسا اعلام شده است.

'رافائله گاتونه' از رصدخانه موسسه ملی فیزیك نجومی شهر 'پادوا' در شمال ایتالیا گفت: این تحقیقات برای نخستین بار نشان داده است كه دو سیاره شبیه به زمین در گیتی وجود دارند و بنابر این ادامه تحقیقات ارزش بسیاری دارد

وی افزود: هدف از این تحقیقات كشف حیات و زندگی در این سیارات است.

این دو سیاره در دورترین فاصله از 'یك سیستم پنج جهان فرا خورشیدی' قرار دارند كه در دور ستاره ' Kepler-62 'كه شبیه به خورشید است ، متولد شده و تا 3 هزار سال نوری با زمین فاصله دارند.

جریان نوری كه به این دو سیاره می رسد ، شبیه به جریان نوری است كه كره ونوس و مریخ از خورشید دریافت می كنند و این نظریه وجود دارد كه در آن حیات وجود داشته باشد.

محققان عقیده دارند كه هر دو سیاره جامد بوده و از تركیب سنگی ، یخی و اتمسفر هستند و در آن رودخانه و دریا وجود دارد.

محققان همچنین عقیده دارند كه در اتمسفر این دو سیاره نیتروژن، اندیریدكربن و آب وجود دارد اما به خاطر فاصله بسیار زیاد آنها دقیقا نمی توان داده های دیگری از آن داشت.

اروپام **2171**1436