۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۴۳
کد خبر: 80622806
T T
۰ نفر
15 هزار بسيجي از سراسر كشور به ارتفاعات بازي دراز صعود مي كنند

سرپل ذهاب - قصرشيرين - فرماندار سرپل ذهاب از صعود سراسري 15 هزار نفر از بسيجيان اقصي نقاط كشورمان به ارتفاعات بازي دراز در ششم ارديبهشت (جمعه هفته جاري) خبر داد.

'میرزا مراد پیرو' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این صعود سراسری بسیجیان همزمان با سالروز عملیات بازی دراز و آزادسازی این ارتفاعات از دست ارتش متجاوز عراق انجام می شود.

وی تصریح كرد: كاروان های راهیان نور متشكل از بسیجیان سراسر كشور برای صعود به این ارتفاعات، روز پنجشنبه (پنجم اردیبهشت) وارد این شهرستان شده و در مراسم یادواره شهدای بازی دراز كه عصر همان روز در جوار حرم احمد ابن اسحاق برگزار می شود، شركت می كنند.

پیرو اظهار كرد: صعود سراسری بسیجیان به ارتفاعات بازی دراز بمنظور تكریم و تجلیل از ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام و همچنین نكو داشت شهدای این عملیات غرورآفرین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی یادآور شد: باید بتوانیم با تداوم این حركت و توسعه آن، فرهنگ غنی ایثار و شهادت را به نسل‌های بعدی منتقل كنیم و آنها را با رشادت‌ها و شجاعت‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت ساله دفاع مقدس از نزدیك آشنا سازیم.

فرماندار سرپل ذهاب خاطرنشان كرد: دفاع همه جانبه مردم و همراهی كم‌نظیر نیروهای بسیج، سپاه و ارتش در طراحی و اجرای عملیات بازی‌ دراز سبب شد، دشمن بعثی متحمل شكست سنگینی در این منطقه شده و ارتفاعات بازی ‌دراز كه به اشغال آنان در آمده بود، آزاد و در اختیار قوای اسلام قرار گیرد.

پیرو گفت: تجهیز 30 مكان برای اسكان كاروان های راهیان نور، ایجاد پاركینگ، نصب تابلوهای حاوی پیام ها و بیانات امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهدای گرانقدر در مسیر حركت بسیجیان در ارتفاعات بازی دراز، تداعی فضای جبهه و جنگ، نصب پرچم در مسیر و ارتفاعات عملیاتی بازی دراز و اجرای برنامه های فرهنگی و برپایی ایستگاه های صلواتی برای پذیرایی از شركت كنندگان از برنامه های روز صعود سراسری است.

وی دیگر برنامه های سالروز عملیات بازی دراز در سرپل ذهاب را تهیه و توزیع بسته های فرهنگی، استقرار اكیپ پزشكی با آمبولانس و تجهیزات كامل در طول مسیر و جایگاه، نصب چند دستگاه تلفن كارتی، استقرار چند خودرو كمك دار و نصب و استقرار چند چشمه سرویس بهداشتی سیار در محل جایگاه اعلام كرد.

عملیات ظفرمند بازی‌ دراز در اردیبهشت‌ ماه 1360 از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز كرمانشاه كه در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد و در هشت روز عملیات دلاورانه، ارتفاعات بازی ‌دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران كشته و صدها اسیر و انهدام تانك‌ها و تجهیزات نظامی مجبور به عقب‌نشینی شد.

سرپل ذهاب در غرب استان كرمانشاه با بیش از 85 هزار نفر جمعیت در هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشك باران ارتش بعث قرار گرفت و در این مدت 856 شهید، یك هزار و 400 جانباز و 112 آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی كرده است.ك/3

1234/9102/567/ 1645
۰ نفر