۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۴۹
کد خبر: 80622976
T T
۰ نفر
مدال طلاي مسابقات اختراعات جهاني كسب شد

تهران- مربي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور توانست مدال طلاي مسابقات اختراعات جهاني 2013 در رشته مكانيك خودرو و سيستم هاي حفاظتي را كسب كند.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا، 'محسن ذوالقدر' مربی این سازمان با اختراع ' سیستم مدیریت الكترونیك قفل ترمز' با نام اختصاری EBLMS در مسابقات اختراعات جهانی 2013 ژنو سوئیس شركت كرد و موفق به كسب مدال طلا در رشته مكانیك خودرو و سیستم های حفاظتی این مسابقات شد.

وی در گفت و گو با خبرنگار اقتصای ایرنا، افزود: سیستم ترمز EBLMS پیشرفته تر از سیستمهای ترمز ساخته شده در جهان از جمله ABS ،TCS،EBD و ESP است و معایب سیستمهای رایج را برطرف می كند و قابل نصب و استفاده بر روی انواع هواپیماها و خودروها است.

یادآور می شود،اختراع ذوالقدر به نمایشگاه بین المللی و تخصصی اختراعات 2013 ژنو راه یافت.

این نمایشگاه در روزهای 21 تا 25 فروردین ماه امسال با همكاری كشور سوئیس و شهرداری ژنو و با حمایت سازمان مالكیت فكری ملل متحد WIPO، فدراسیون جهانی مخترعین IFIA ، سازمانهای علمی و تحقیقاتی و مراكز مرتبط با مخترعان و وزارتخانه های علوم، آموزش و تحقیقات بیش از 40 كشور معتبر جهان از جمله فرانسه، آلمان، رومانی، روسیه، كرواسی ، مالزی ، مجارستان، پرتغال، هلند، اسپانیا، كره جنوبی و... برگزار شد.

اعطای مدال و جوایز بخش مسابقات مخترعین جهانی 2013 ژنو به مخترعان با بررسی اختراعات آنها توسط بیش از 70 نفر از هیات داوران بین المللی با تخصص های ویژه صورت گرفت.

این مراسم با حضور افراد و شخصیت های برجسته علمی كشور سوئیس از جمله شهردار ژنو و رییس فدراسیون جهانی مخترعین برگزار شد.

ذوالقدر تاكنون هفت اختراع در زمینه های مختلف در سطح جهانی به ثبت رسانده كه از جمله آنها سیستم اتوماتیك هواگیری ترمز چهارگانه با قابلیت هواگیری چهار كانال هیدرولیكی همزمان و با هواگیری هركانال تك به تك و رفع كمبود روغن ترمز در منبع هوا در موقع لزوم، سیستم هوشمند دیسك و لنت ترمز خنك كن، سیستم هوشمند جلوگیری از تصادفات اتوبان، پمپ ترمز هوشمند چهار مداره و تابلو ایست هوشمند منجی پلیس است .

وی پیش از این نیز در مسابقات جهانی اختراعات كشور چین مقام سوم مسابقات بین المللی 2012 Kunshon را كسب كرد و دارای بیش از 150 اختراع در حال اقدام به ثبت نیز است.

یادآور می شود، این مخترع مدال طلای بدست آورده از مسابقات اختراعات جهانی 2013 ژنو سوئیس خود را به مردم زلزله زده استان آذربایجان شرقی اهدا كرد.

اقتصام(4) ** 9123**1561
۰ نفر