۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۸:۵۹
کد خبر: 80626133
T T
۰ نفر
تقويت بنيه اعتقادي و ديني دانش آموزان به تلاش بيشتري نياز است

يزد- نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد گفت: براي تقويت بنيه اعتقادي ، ديني ، هويت الهي و رشد عقلي دانش آموزان به تلاش بيشتري نياز است .

به گزارش روز سه شنبه ایرنا آیت الله ناصری در نشست اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم استان با اشاره به اهمیت و جایگاه معلم در اسلام و جامعه اسلامی افزود: ارزش معلم به این است كه دانش آموزانی متدین و دین دار تربیت كند .

وی با تجلیل از استاد شهید مطهری اظهار داشت : شهید مطهری به تربیت در كنار علم اهتمام ویژه ای داشت و تنها به انباشته های علمی نپرداخت بلكه در میدان تربیت از علم هم بهره كامل برد .

امام جمعه یزد با یادآوری ابعاد تربیت ، خاطرنشان كرد : آنچه مورد نظر اسلام ، قرآن و پیامبر اكرم (ص) است ، همان بعد معنوی تربیت است كه چهره ای الهی ، ایمانی دارد و عظمت ، شخصیت و جایگاه معلم به جنبه های تربیت معنوی و الهی مربوط می شود .

وی افزود: اگر تربیت علمی با تربیت الهی ممزوح نشود ، قطعا از آن نتیجه ای حاصل نمی شود و مسئولان مدارس و معلمان باید به این موضوع توجه داشته باشند .

وی تصریح كرد : علم ، تعلیم و تعلم ، مقدمه رسیدن به كمال است و رسیدن به كمال ، با ایمان و عمل صالح ، میسر است .

وی جایگاه و مسئولیت دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلم را بسیار خطیر و حساس خواند و تصریح كرد : تربیت دینی دانش آموزان باید دغدغه ی معلمین ما بشود و كار فرهنگی اصلی و اساسی آن است كه معلمینی تربیت بشوند كه فرزندان ما را بنیادی ، تربیت كنند .

مدیر كل آموزش و پرورش استان یزد در این مراسم نیز با تجلیل از مقام علم و معلم به ارائه ی گزارشی از برنامه های هفته تكریم و تجلیل از مقام معلم پرداخت و بهره مندی از فرصت ها برای معرفی آثار و افكار استاد شهید مطهری ، معرفی اهمیت و جایگاه تعلیم و تربیت و تجلیل از زحمات 28 هزار از معلمان شاغل و بازنشسته استان را از جمله اهداف این برنامه ها ذكر كرد .

' محمد كاظم رحیمی نژاد ' ، تجلیل و گل باران تربت 124 معلم شهید استان ، برگزاری مراسم سپاس از معلم توسط نمایندگان تشكل های دانش آموزی ، دیدار با خانواده معظم شهدای فرهنگی ، دیدار با پیشكسوتان عرصه تعلیم و تربیت ، دیدار و تجدید میثاق معلمان استان با ولایت ، دیدار معلمان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد و برگزاری همایش استانی نكوداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان نمونه كشوری ، استانی و منطقه ای را از رئوس برنامه های هفته معلم برشمرد .ك/2

7546/1968