۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۹:۴۸
کد خبر: 80627517
T T
۰ نفر

قمصري، رويش را به روي صحنه مي‌برد

۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۹:۴۸
کد خبر: 80627517
قمصري، رويش را به روي صحنه مي‌برد

تهران بزرگ- كنسرت 'رويش' با پيام همراهي و دوستي و به آهنگسازي علي قمصري ارديبهشت ماه سال جاري در تالار رودكي به روي صحنه مي‌رود.

به گزارش ایرنا، علی قمصری با اعلام این خبر درباره این اجرا‌ها گفت: نسل قبل ما به دلایل زیاد از هم فاصله گرفتند و این فاصله به شاگردانشان یعنی نسل فعلی منتقل شد. اختلاف سلیقه‌ها، مولد رنگ‌های مختلف و زیباست و نباید باعث دور شدن و نا‌دوستی شود؛ نسل‌ها با زنجیره‌ای محكم به هم وصلند و با بالا بردن ظرفبت پذیرش و احترام به سلیقه‌ها و روش‌ها، علاوه بر پالایش نسل خود، قدمی موثر برای همگرایی و همراهی نسل بعد خواهیم برداشت و كار گروهی كه در هنر ما مفهومی گنگ دارد شكل منسجم تری به خود می‌گیرد.

وی افزود: ظرفیت‌های آهنگسازی، فرم و هنر بداهه نوین موسیقی ایرانی كه مدت‌هاست در قالب سازبندی‌های متعارف و نا‌متعارف، برای گسترششان تلاش می‌كنم؛ در این مجموعه تازه جاریست. اینبار یك سازبندی كوچك با سازهای متعارف، در نظر اول رپرتواری سنتی را به ذهن‌ها متبادر می‌كند اما محتوا حكایتی دیگر دارد.

قمصری ادامه داد: این مجموعه رویشی از دل سنت و قواعد ردیف دستگاهی با آغشتگی به فكر، احساس، شور جوانی و آرمانگرایی‌های هنری ما است.

در اجرای كنسرت رویش، شروین مهاجر، پاشا هنجنی، سیاوش روشن، حسین رضایی‌نیا و حامد زند كریمخانی، علی قمصری را همراهی می‌كنند.

این اجرا‌ها كه به همت موسسه باربد آمل و با همكاری بنیاد رودكی برگزار می‌شود، تاریخ‌های 15، 16 و 17 اردیبهشت ماه سال جاری و هر شب در یك سانس و ساعت 20:30 در تالار رودكی به روی صحنه خواهد رفت.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیط این كنسرت می‌توانند از روز چهارشنبه به آدرس اینترنتی www. iranconcert. com مراجعه كنند و یا از طریق گیشه تالار وحدت یا مركز فروش ققنوس اقدام به تهیه بلیط نمایند.

علی قمصری آهنگساز و نوازنده تار، سال 1362 در تهران متولد شد، وی موسیقی را با آموزش در هنرستان موسیقی آغاز كرد، دوره‌ راهنمایی و دبیرستان را در هنرستان عالی موسیقی گذراند، قمصری همزمان با ورود به دانشگاه برای پیگیری تحصیلات آكادمیك در رشته‌ موسیقی، در ۱۸سالگی اركستر بزرگی را به‌نام 'سرمد' تأسیس كرده و در آن به‌عنوان سرپرست، آهنگساز و نوازنده مشغول به فعالیت شده است.

قمصری در همین دوره موفق شد یك بار عنوان نخست جشنواره‌ موسیقی جوان را هم از آن خود كند.

وی نخستین آلبوم موسیقی خود را با عنوان 'نقش خیال' در سال 84 با آواز همایون شجریان به بازار موسیقی عرضه كرد.

علی قمصری به ‌همراه علیرضا قربانی و كوارتت زهی ایرانی، آلبومی را به‌نام 'سرو روان' منتشر كرد.

همچنین آلبومی از تكنوازی تار او به‌نام 'شور پریشانی' توسط نشر ماهور منتشر شده كه روشن‌گر قابلیت‌های بالای نوازندگی او، تكنیك، سرعت و قدرت زخمه‌هایش، و تسلط او بر ردیف موسیقی ایرانی‌ست.

قمصری سال 88 كنسرت 'آب ،نان،آواز' را با همایون شجریان در قزوین و تهران به صحنه برد و آلبوم این كنسرت هم اوایل سال 89 به بازار موسیقی عرضه شد.

همچنین این هنرمند تاكنون گروه‌های موسیقی 'همنوازان حصار'، 'كوارتت زهی ایرانی كمان' را تاسیس كرده است.

قمصری تا كنون دو ابداع مشخص از جمله ساخت كمانچه‌باس یا بم‌كمان و تشكیل كوارتت زهی را به‌نام خود ثبت كرده است.

آلبوم‌های موسیقی 'نقش خیال'،'آب، نان، آواز'،'سرو روان'،'شور پریشانی'،'تنیده در خطوط موازی'،'سرمستی'،'بدرود با بدرود' از جمله آثار این آهنگساز و نوازنده تار است.

تهرام/7245/ 1396
۰ نفر