۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۱۷
کد خبر: 80628449
T T
۰ نفر

كميسيون برداشت گندم در قصرشيرين تشكيل شد

۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۱۷
کد خبر: 80628449
كميسيون برداشت گندم در قصرشيرين تشكيل شد

قصرشيرين - كميسيون برداشت گندم در شهرستان قصرشيرين، كه كار برداشت گندم آن زودتر از ساير نقاط استان كرمانشاه آغاز مي شود، تشكيل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار قصرشیرین روز چهارشنبه در كمیته برداشت غلات قصرشیرین افزود: برداشت گندم در سطح 14 هزار و 538 هكتار از اراضی این شهرستان از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز می شود كه از مجموع اراضی زیركشت، 14 هزار و 269 هكتار زیرپوشش گندم دیم و آبی و 269 هكتار زیركشت جو می باشد.

وی گفت: با توجه به كاهش نزولات آسمانی در سه ماهه آخر فصل زراعی، اراضی دیم این شهرستان دچار 80 درصد و اراضی آبی دچار 60 درصد خسارت شد و هشت هزار و 462 هكتار اراضی كشاورزی این شهرستان تحت پوشش بیمه محصولات كشاورزی قرار گرفت.

وی همچنین گفت: امسال 70 دستگاه كمباین كار برداشت محصول را انجام می دهند و تا پایان فصل برداشت به كار خود ادامه می دهند.

وی گفت: با توجه به اینكه گندم یك محصول استراتژیك و مهم است دشمن در این زمینه برنامه هایی دارد و با استفاده از وجود دلالان سعی دارد در این زمینه اقداماتی انجام دهد لذا باید در زمینه مقابله با دلالان هوشیار باشیم.

پروین اظهار كرد: بانك سپه عامل پرداخت پول كشاورزان گندمكار می باشد لذا باید كشاورزان در اسرع وقت نسبت به افتتاح حساب در این بانك اقدام كنند.

در ادامه این جلسه مدیرعامل شركت غله و خدمات بازرگانی استان كرمانشاه گفت: مقدمات لازم برای خرید گندم مازاد بر نیاز كشاورزان در استان كرمانشاه فراهم شده است.

'مظفر رحمت آبادی ' افزود: چهار مركز خرید گندم برای شهرستان قصرشیرین پیش بینی شده است تا به صورت روزانه اقدام به خرید محصول كشاورزان كنند.

وی گفت: كار استاندارد سازی باسكول ها انجام شده است و همچنین مراكز خرید تا آخرین لحظه فصل برداشت باید نسبت به خرید محصول مردم اقدام كنند.

رحمت آبادی تصریح كرد: در خصوص حمل گندم و تحویل به شركت غله استان كرمانشاه هیچ مشكلی وجود ندارد و در این راستا تمهیدات لازم فراهم شده است.

تعیین كارگروه خسارات برای اراضی شهرستان، تدابیر لازم برای مقابله با حریق احتمالی، تامین سوخت مورد نیاز كمباین ها، تدابیر امنیتی برای مقابله با فعالیت دلالان ، ارایه آموزش های لازم به كشاورزان و تیغه زنی حاشیه راه ها از مصوبات این جلسه بود.

قصرشیرین در غرب استان كرمانشاه با بیش از 25 هزار نفر جمعیت، دارای 29 هزار و 188 هكتار اراضی كشاورزی است.ك/2

1234/567