۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۱۴
کد خبر: 80631964
T T
۰ نفر

عجيب ترين حيوانات رنگي دنيا

۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۱۴
کد خبر: 80631964
عجيب ترين حيوانات رنگي دنيا

تهران - دنياي حيوانات مملو از شگفتي هاست. اين شگفتي ها در شكل و نوع به دنيا آمدن حيوانات ديده مي شود اما گاهي هم رنگ پوست آن ها موجب شگفتي و حيرت انسان مي شود .

*** ملكه اردك ها

ملكه اردك ها كه به اختصار از آن با نام ملكه نیز یاد می شود یك نوع خاصی از اردك است كه در شمال آمریكا دیده می شود. این اردك بسیار زیبا است و بدنش از تركیب زیباترین رنگ ها درست شده است. بر روی بدن این اردك رنگ های نارنجی، بنفش و قرمز دیده می شود

*** سوسمار نارنجی

این سوسمار نارنجی دریكی از مناطق ونیز زندگی می كرده است كه توسط یك خانم ۷۰ ساله پیدا شد. این خانم عكس هایی را به ایستگاه های خبری شهر فرستاد و باعث شد توجه افراد به این سوسمار جلب شود. بسیاری از محققان به این نتیجه رسیده اند كه باكتری های آب زندگی این سوسمار باعث شده است تا تغییر رنگ دهد.

*** خرس بنفش

چند سال پیش یك خرس قطبی در باغ وحش ملی آرژانتین ناگهان به رنگ بنفش درآید. این خرس كه ابتدا سفید رنگ بود اما به خاطر شرایط خاصی پوستی كه داشت به این رنگ در آمد. این خرس البته تحت درمان های مختلف قرار گرفت و بار دیگر رنگ خودش بازگشت.

*** مارمولك اسپایدرمن

این مارمولك به طور بومی دركنیا دیده شده است و بدنش شباهت خاصی به لباس اسپایدرمن دارد. بدن این مارمولك به رنگ های آبی و قرمز است . این تركیب رنگ باعث شگفت انگیز بودن آن شده است. تحقیقات نشان داده این مارمولك سالم است و این رنگ نیز بر اثر بیماری روی آن ایجاد نشده و كاملا طبیعی است.

*** ملخ صورتی

گاهی اوقات رنگ های خاصی كه بر روی بدن حیوانات نقش می بندد باعث می شود تا خیلی زود نیز منقرض شوند. یكی از این موجودات بسیار نادر ملخ صورتی است كه كمتر كسی زادگاه اصلی آن را می داند. این ملخ ها در آمریكا بیشتر دیده شده اند و البته تعداد آن ها به نظر می رسد بسیار كم باشد. بسیاری اعتقاد دارند این رنگ صورتی به خاطر بیماری های ژنتیكی گونه خاصی از این حشره ها است.

*** قورباغه دلقك

یكی از گونه های بسیار نادر قورباغه كه بیشتر در پاناما و كاستاریكا دیده می شود قورباغه دلقك است. این قورباغه بدنی بسیار شگفت انگیز دارد به گونه ای كه حتما از دیدن آن شگفت زده خواهید شد. این قورباغه همچنین به تازگی به عنوان یكی از جانوران در معرض انقراض اعلام شده است.

توضیح عكس ها به ترتیب از راست به چپ است .

علمی ( 2 ) **9014**1581
۰ نفر