۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۲۲:۴۸
کد خبر: 80632639
T T
۰ نفر

رييس جمهوري الجزاير برادرخود را عزل كرد

۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۲۲:۴۸
کد خبر: 80632639
رييس جمهوري الجزاير برادرخود را عزل كرد

تهران - عبدالعزيز بوتفليقه رييس جمهوري الجزاير برادر خود را از مقام مشاور كاخ رياست جمهوري بركنار كرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این در حالی است كه برخی روزنامه ها از درگیری میان ارتش و ریاست جمهوری به دلیل انجام تحقیقات پیرامون فساد مالی و نامزدی بوتفلیقه برای چهارمین دوره ریاست جمهوری خبردادند.

روزنامه 'لوكوتیدیان دورون' نزدیك به بوتفلیقه رییس جمهوری الجزایر كه در 'بوهران' در غرب الجزایر چاپ می شود نوشت: عبدالعزیز بوتفلیقه رییس جمهوری الجزایر، السعید بوتفلیقه برادرش را از پست مشاور كاخ ریاست جمهوری بركنار كرده است.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه افزود: علت كناره گذاشتن وی اختلافات شخصی بوده وهیچ ربطی به مسایل مربوط به پرونده فساد مالی كه احتمالا برادر رییس جمهوری در آن دست دارد، نداشته است.

روزنامه های الجزایر پیش از این پرسش هایی را در باره احتمال دست داشتن سعید بوتفلیقه كه یك استاد دانشگاه است، در مسائل مربوط به فساد مالی در بخش انرژی برق، مطرح ساخته بودند.

روزنامه الوطن چهارشنبه گذشته به قراردادهای مربوط به احداث چند نیروگاه تولید برق با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد دلار اشاره كرد كه اخیرا شركت آلستوم فرانسه و جنرال الكتریك آمریكا به دلیل داشتن رابطه با عبدالعزیز بوتفلیقه و سعید بوتفلیقه برادر و مشاو وی، به عنوان برنده این قراردادها اعلام شدند.

روزنامه الخبر روز شنبه با اشاره به مطب الوطن نوشت: وقتی یك روزنامه ملی می نویسد كه سعید بوتفلیقه برادر رییس جمهوری و مشاور وی در رشوه خواری دست دارد ولی هیچ تحركی از سوی دادگستری و یا عكس العملی از سوی دستگاه های رسمی و غیر رسمی صورت نمی گیرد، معلوم می شود كه ارزش های كشور توسط مسئولین پا یمال شده است.

روزنامه الوطن نیز روز شنبه بار دیگر به موضوع مناقشه بین نهاد ریاست جمهوری و دستگاه اطلاعاتی امنیتی الجزایر پرداخت كه درباره مسائل مربوط به فساد مالی در شركت ملی نفت سوناطراك تحقیق می كند.

این روزنامه همچنین نوشت: بر اساس اعلام منابع موثق عبدالعزیز بوتفلیقه می خواهد خود را برای دور چهارم نامزد انتخابات ریاست جمهوری كند كه قرار است در آوریل سال 2014 برگزار شود.

**مترجمام**1480**