۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۴۱
کد خبر: 80635310
T T
۰ نفر

مشتركان همراه اول: تنهايي بهتر است

۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۴۱
کد خبر: 80635310
مشتركان همراه اول: تنهايي بهتر است

تهران - 'هيچكس تنها نيست '، اين جمله شعار معروف شركت ارتباطات سيار ايران با نام تجاري همراه اول است، اما اختلالات مداوم موجب شده كه مشتركان همراه اول تنهايي را بر همراهي با اين اپراتور ترجيح دهند و بگويند: 'تنهايي بهتر است'.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، به گفته دارندگان سیم كارت های همراه اول، این اپراتور بر خلاف ادعای مدیران و مسئولان آن، همراه قابل اعتمادی نیست و با قطعی مكرر تماس ها و عدم آنتن دهی مناسب، مشتركانش را در بسیاری از موارد تنها می گذارد.

به گفته آنان، شبكه همراه اول حتی قادر به پوشش كامل شهر تهران نیست و در حال حاضر برخی مناطق و محلات این كلان شهر با مشكل آنتن دهی روبرو هستند و امكان برقراری تماس در آن ها وجود ندارند.

یكی از مشتركان همراه اول ساكن تهرانپارس خیابان رشید در تماس با گروه اقتصادی ایرنا در این خصوص گفت: مدتها است كه در این منطقه مشكل آنتن دهی وجود دارد و موضوع را از طریق مركز 09990 شركت ارتباطات سیار پیگیری كرده ایم، اما نتیجه نداشته است و به ناچار از سیم كارت های دیگر استفاده می كنیم.

برخی دیگر از تماس گیرندگان با ایرنا كه از مناطق مختلف تهران بودند، قطع مكرر تماس ها و پوشش نامناسب در مترو را نیز از مشكلات دیرینه شبكه همراه اول عنوان كردند كه ظاهرا امیدی به رفع آن نیست و مشتركان باید به آن عادت كنند و یا به دنبال خرید سیم كارت های دیگر اپراتورهای باشند.

این در حالی است كه پاسخ مسئولان همراه اول در مقابل این مشكلات یا انكار است و یا مقصر دانستن نهادهای دیگر، برای مثال وحید صدوقی مدیر عامل شركت ارتباطات سیار بارها مشكل آنتن دهی در برخی مناطق تهران را مربوط به عدم صدور مجوز نصب آنتن از سوی شهرداری عنوان كرده است.

همچنین محاسبه هزینه تماس های یك طرفه و بی پاسخ از دیگر مشكلات مشتركان همراه اول است كه در تماس با گروه اقتصادی ایرنا مطرح شده است، هر چند كه این اپراتور اعلام كرده كه هزینه مكالمه كمتر از 3 ثانیه محاسبه نمی شود، اما قبض های تلفن همراه چیز دیگری را نشان می دهد.

وضع نابسامان شبكه، عدم آنتن دهی، برگشت صدا، قطع تماس ها در هنگام مكالمه و ارسال پیامك های تكراری را از دیگر مشكلاتی است كه مشتركان همراه اول در سراسر ایران با آن روبرو هستند و مختص شهر تهران و یا یك منطقه از این كلان شهر نیست.

وضعیت نامناسب خدمات همراه اول بارها در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است و سال گذشته نیز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پاسخگویی در این زمینه به مجلس فراخوانده شد، اما به نظر می رسد كه پیگیری موضوع در سطوح مسئولان بالا كشور نیز راهگشا نبوده است.

به نظر می رسد كه مدیران همراه اول نه تنها قدمی برای حل مشكلات مردم در این زمینه بر نداشته اند، بلكه سال گذشته نیز با ارایه پیشنهادی خواستار افزایش نرخ مكالمات از 447 ریال در دقیقه به 515 ریال شدند.

مدیر عامل شركت ارتباطات سیار ایران سال گذشته اعلام كرد كه همراه اول خواستار حذف هزینه جابجایی و یكسان سازی تعرفه مكالمات تلفن همراه از سوی سازمان تنظیم مقررات شده است.

این اظهارات وحید صدوقی سرپوشی برای درخواست این اپراتور جهت تقاضای افزایش نرخ مكالمات از 447 ریال به 515 ریال بود.

با وجود اینكه، تاكنون نرخ مكالمات و خدمات تلفن همراه به طور رسمی و از سوی مراجع قانونی افزایش نیافته و مدیران همراه اول نیز ادعا دارند كه تعرفه خدمات این اپراتور سالهاست كه ثابت است، اما برخی مشتركان با استناد به قبض های تلفن همراه خود، مدعی هستند كه نرخ خدمات همراه اول افزایش یافته است.

این مشتركان می گویند: با وجود اینكه، میزان تماس ها و ارتباطات آنان افزایش چندانی نیافته است، اما صورتحساب های ارسالی از سوی همراه اول، افزایش پیدا كرده و به نظر می رسد، این اپراتور بدون اطلاع رسانی، قیمت خدمات خود را افزایش داده است.

از سوی دیگر برخی از مشتركان این اپراتور می گویند كه بی تفاوتی مدیران همراه اول نسبت به سو استفاده از سیم كارت های این اپراتور نیز برای آنان دردسر ساز شده و زمینه نارضایتی مردم را فراهم كرده است.

به گفته آنان سیم كارت های اعتباری ثبت نشده این اپراتور با قیمت های نازل و با سهولت برای ایجاد مزاحمت تلفنی مورد سو استفاده قرار می گیرد، اما مسئولان این اپراتور برای مقابله با این موضوع هیچ اقدامی انجام نمی دهد.

اقتصام (5) ** 1579/1594