۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۴۳
کد خبر: 80635316
T T
۰ نفر
نماينده سازمان جهاني بهداشت از مراحل جمع آوري ودفن زباله آمل بازديد كرد

ساري- نماينده و مشاور سازمان جهاني بهداشت در مركز منطقه اي فعاليت هاي بهداشت محيط روز دوشنبه به همراه نمايندگان اين سازمان در جمهوري اسلامي ايران از مراحل جمع آوري و دفن زباله در شهر آمل بازديد كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ' راكی زقوندی ' ابتدا در نشستی در محل شهرداری آمل با ' احمد امیرسلیمانی' شهردار این شهر و تعدادی از مدیران شهری دیدار و به صورت ویدئو تصویری با عملكرد سازمان مدیریت پسماند زباله شهرداری آمل آشنا شد.

شهردار آمل در این نشست كه معاونان دانشگاه علوم پزشكی و مسوولان پژوهشكده انیستیتوپاستور شمال كشور نیز حضور داشتند، گفت: هم اكنون روزانه بیش از 350 تن زباله شهرستان های آمل، محمودآباد و بخشی از فریدونكنار و بابلسر به محل دفن زباله شهرداری آمل انتقال داده می شود.

امیرسلیمانی افزود: پنج مركز مكانیزه جداسازی زباله های تر از خشك در اجرای طرح همگانی جداسازی با هدف بهبود وضعیت جمع آوری زباله های خانگی در خیابان های اصلی این شهر راه اندازی شده و به شهروندان در قبال تحویل زباله وسایل بهداشتی و نظافتی اهداء می شود.

وی ادامه داد: به منظور ارتقای فرهنگ آموزش جداسازی زباله از دو سال پیش در مهدهای كودك، مدارس و نیز ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی شهرستان آمل آغاز شده و هدف آن نیز بهبود روش ذخیره سازی جمع آوری بازیافت پسماندها، خالص سازی پسماندهای تر از خشك برای تولید كمپوست و بازگشت دوباره به چرخه تولید، جلوگیری از هدر رفت سرمایه های ملی و كمك به اقتصاد جامعه است.

شهردار آمل همچنین از آمادگی این شهرداری برای ارائه راهكارهای فنی وآموزشی همسو با مدیریت بهتر جمع آوری و دفن زباله و نیز موارد دیگر اعلام كرد.

شهرآمل بیش از 250هزارنفر جمعیت دارد.ك/3

7327/1654