۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۸:۰۹
کد خبر: 80637653
T T
۰ نفر
ايجاد نشاط اجتماعي عامل مهمي در جلوگيري از آسيب هاي اجتماعي است

سنندج - رييس كميته سلامت وزارت كشور گفت: ايجاد نشاط اجتماعي عامل مهمي در جلوگيري از آسيب هاي اجتماعي است و سياست وزارت كشور نيز بهره گيري از سنت ها و ديگر ظرفيت هاي موجود در كشور براي ايجاد نشاط اجتماعي است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد رستگار نسب شامگاه سه شنبه در كارگروه اجتماعی استان كردستان در سنندج افزود: تقویت سرمایه اجتماعی در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی یكی از راهكارهایی است كه وزارت كشور در دستور كار خود دارد.

وی گفت: با توجه به اینكه یكی از دلایل بروز آسیب های اجتماعی تنهایی افراد است، تقویت فضاهای عمومی، حفظ و افزایش اعتماد افراد به یكدیگر و افزایش روابط اجتماعی می تواند از گسترش آسیب ها جلوگیری كند.

وی افزود: آنچه كه امروز به آن نیاز داریم یك كنشگر فعال در جامعه است كه این بستگی دارد كه تا چه میزان فضاهای لازم برای آحاد جامعه را فراهم كنیم.

رستگار نسب، تقویت عنصر دینی و تقویت شاخص های امنیت اجتماعی را نیز دو عنصر مهم دیگر در جلوگیری و كاهش آسیب های اجتماعی معرفی و بر آن تاكید كرد.

وی با اشاره به اینكه یك اولویت برای نحوه كاهش آسیب های اجتماعی وجود ندارد، اظهار كرد: با توجه به اینكه در هر نقطه از كشور یك نوع آسیب اجتماعی متفاوت وجود دارد بنابراین نمی توانیم یك آسیب اجتماعی و یك راهكار یكسان را در سراسر كشور در دستور كار قرار دهیم.

رییس كمیته سلامت وزارت كشور، انسجام در مدیریت اجتماعی در كشور را راهگشا دانست و گفت: كارگروه اجتماعی در استان ها برای ایجاد هماهنگی و مدیریت در فعالیت های اجتماعی دستگاه ها اهمیت دارد.

رستگار نسب با بیان اینكه امروز در بسیاری از كشورها دستگاه های اجرایی برای یافتن علل آسیب ها هزینه نمی كنند، افزود: پژوهش ها در كشور باید از سوی دانشگاه ها صورت گیرد و دستگاه ها به ارائه راهكار برای رفع و پیشگیری از آسیب های اجتماعی بپردازند. ك/2

570/533