۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۵۸
کد خبر: 80640999
T T
۰ نفر
امام جمعه موقت اصفهان: رمز پيروزي و موفقيت ملت ايران ولايت است

اصفهان- امام جمعه موقت اصفهان گفت: پيروزي و موفقيت ملت ايران در سايه ولايت فقيه به دست آمده و خواهد آمد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام 'سید مجتبی میردامادی' در خطبه های نماز جمعه كه در میدان امام (ره) اصفهان برگزار شد، اظهار كرد: براساس فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) در سایه ولایت فقیه هیچگونه زیان و خسارتی به مملكت ایران و ملت آن وارد نخواهد شد.

وی با بیان اینكه آنچه در كشورهای سوریه و عراق می گذرد از برنامه ها و مقاصد دشمنان اسلام و انقلاب برای جمهوری اسلامی است، تصریح كرد: به بركت وجود رهبر معظم انقلاب دشمنان كشورمان باید فكر ضربه زدن به ایران را از ذهن خود خارج كنند.

وی تاكید كرد: تدابیر حكیمانه رهبر فرزانه انقلاب همیشه برای كشور راهگشاست.

امام جمعه موقت اصفهان به نزدیكی شدن زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در 24خرداد امسال اشاره كرد و افزود: انتخاب رییس جمهوری به منزله سپردن اختیارات یك كشور و سرنوشت ملت آن برای چهار سال به یك فرد است.

وی خاطرنشان كرد: برهمین اساس ضرورت دارد تا ملت ایران بنابر فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب گزینه ای را انتخاب كنند كه در درجه اول ایمان و اعتقاد به خدا و مردم داشته باشد و برای قانون اساسی كشور ارزش قائل باشد.

وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب، مقاوم بودن در برابر فشارها و تهدیدات خارجی و شجاع بودن در عرصه های بین المللی را از ویژگی های دیگر رییس جمهوری منتخب بیان كرد.

حجت الاسلام میردامادی گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید صاحب حكمت، دارای شعارهای منطقی و تهذیب اخلاقی باشند.

وی افزود: شخصی كه وارد میدان انتخابات می شود باید در جایگاه مدیریتی كشور دچار مشكل نشود.

وی همچنین درباره نقش شورای نگهبان در انتخابات كشور اظهار كرد: بررسی صلاحیت ها ازسوی شورای نگهبان امری بسیار مبارك است.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح كرد: اعضای شورای نگهبان افرادی ساده زیست، مخلص و خدوم هستند و امام(ره) و رهبری نیز راجع به این شورا سفارشات زیادی كرده اند.

وی با بیان اینكه به فرمایش رهبر معظم انقلاب هیچكس حق توهین و یا تضعیف شورای نگهبان در رسانه ها را ندارد، گفت: برهم زدن آرامش سیاسی، ملتهب، متشنج و جنجالی كردن فضای سیاسی كشور خیانت در حق نظام جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام میردامادی همچنین با اشاره به هفته گرامیداشت مقام معلم خاطرنشان كرد: معلمان تاثیر جاودانه ای بر دانش آموزان دارند و اگر فضای مدارس اصلاح گردد یك جامعه اصلاح خواهد شد.

وی از فیلسوف شهید مرتضی مطهری یاد كرد و گفت: این بزرگوار به گفته امام (ره) ثمره زندگی و عمر ایشان بوده است.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح كرد: تمام آثار قلمی و كتب این استاد شهید مورد تایید علما و مراجع بوده و این عالم بزرگوار به راستی با تفكرات خود خدمت های شایسته ای به اسلام كرد.

امام جمعه موقت اصفهان در خطبه های اول نماز جمعه به تقوای الهی و اخلاقی اشاره كرد و گفت: هر دو برای یك جامعه مفید هستند و اگر در جامعه ای اخلاق حاكم نباشد آن جامعه محكوم به سقوط خواهد بود.

حجت الاسلام میردامادی بیماری های اخلاقی را به مراتب خطرناك تر از بیماری های جسمی عنوان كرد و افزود: بیماری های اخلاقی علاوه بر سوزاندن خود شخص جامعه را نیز به آتش خواهد كشید.

وی خاطرنشان كرد: كج اخلاقی ها ریشه در درون انسان ها و دوران كودكی افراد داشته و از همین رو باید به تربیت فرزندان توجه ویژه داشت و ریشه های بی اخلاقی را شناسایی كنیم.

وی همچنین به واقعه طلاق اشاره كرد و گفت: جدایی زمینه ساز ایجاد عقده های حقارت و حسادت در كودكان خواهد بود و باید پدر و مادر به این نكته توجه داشته باشند.

پ / 7131/1042