۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۸:۲۸
کد خبر: 80641244
T T
۰ نفر
بازيگري در سينما به فعاليتي ساده تبديل شده است

تهران - بازيگر فيلم سينمايي 'ملكه' با بيان آنكه بازيگري در سينما به فعاليتي تبديل شده است، افزود: سينما در صورتيكه از بازيگران تئاتر بهره نگيرد، آسيب مي بيند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'حمیدرضا آذرنگ' شب گذشته(جمعه) در برنامه تلویزیونی هفت افزود: بواسطه آشنایی قدیمی با محمدعلی باشه آهنگر كارگردان فیلم 'ملكه' در این اثر حضور یافتم و آهنگر از دیرباز با تئاتر همراه بوده است.

وی گفت: 'سیف الله' در فیلم 'ملكه' شخصیت پیچیده ای داشت و تلاش كردم 'سیف الله' مورد نظر آهنگر در فیلم 'ملكه' محقق شود.

نویسنده نمایش 'خنكای ختم خاطره' به حضور تئاتری ها در سینما اشاره كرد و گفت: حضور تئاتری ها در سینما كمی پر رنگ تر از قبل شده و ماندگارترین بازیگران دنیا پشتوانه تئاتری دارند.

به گفته آذرنگ، سینما در صورتی كه از بازیگران تئاتر بهره نبرد، لطمه خواهد دید.

وی ادامه داد: برخی درباره حضور تئاتری ها و بازی بازیگران تئاتر در سینما حرف های عجیب و غریبی زدند كه از جمله این اظهارنظرها می توان به منع بازیگران تئاتری در سینما اشاره كرد.

بازیگر فیلم 'ملكه' تاكید كرد: عرصه سینما به قدری بزرگ است كه هر كسی می تواند به اندازه توانایی و استعدادی كه دارد از این عرصه استفاده كند.

آذرنگ گفت: بازیگران تئاتر خاك صحنه را خورده اند و برای آنها مهم نیست كه دیده شوند.

وی با اشاره به رصد بازیگران تئاتری از سوی كارگردانان، این مهم را موجب قوام كار سینما دانست.

بازیگر فیلم سینمایی 'آسمان زرد كم عمق' ادامه داد: بازیگری در سال های اخیر به فعالیتی ساده تبدیل شده و هركسی كه یكبار جلوی دوربین قرار گرفته، به خود اجازه می دهد نام خود را بازیگر بگذارد.

آذرنگ افزود: متاسفانه در سال های اخیر كسانی وارد سینما شده اند كه پشتوانه هنری ندارند و همین افراد برای تهیه كننده شرط می گذارند كه نام آنها باید در ابتدای تیتراژ یك فیلم قرار بگیرد.

فراهنگ(3) ** 1983 ** 1071