۱۴ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8064240
T T
۰ نفر

خشونت به مدارس ابتدایی آمریکا نیز کشیده شد

۱۴ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8064240
خشونت به مدارس ابتدایی آمریکا نیز کشیده شد .................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 14/01/87 خارجی.اجتماعی.مدارس.
مقامات آموزشی آمریکا گفتند دانش آموزان نه ساله یکی از مدارس ایالت جورجیای آمریکا تلاش کردند با فراهم کردن سلاح سرد، زنجیر و نوار چسب نقشه ضرب و جرح و اذیت معلم جوان شان را اجرا کنند.
خبرگزاری رویترز از آتلانتا گزارش داد، معلمان مدرسه ابتدایی منطقه ی "وایکراس" گفتند که یکی از همکلاسی های این دانش آموزان، نقشه آنان را فاش کرد.
یک مقام وایکراس گفت: "این دانش آموزان قصد داشتند با تهیه این وسایل دست و پای معلم شان را بسته به سر او ضربه وارد کرده و او را زخمی کنند." وی از طراحی نقشه ضرب و جرح معلم توسط دانش آموزانی با این سن و سال ابراز تعجب کرد و گفت آنان در همان روزی که نقشه آنان برملا شد، قصد اجرای آن را داشتند.
"تیریزا مارتن" سخنگوی مدارس منطقه ی فوق گفت 9 دانش آموز که اغلب آنان 9 ساله اند تنبیه و برخی از آنان برای مدت ها از تحصیل محروم شده اند.
گفته می شود، پلیس ایالتی در صدد است سه تن از دانش آموزان را به توطئه با قصد ارتکاب جرم و همراه داشتن اسلحه در موسسه آموزشی، متهم کند.
بر اساس آماری که اخیرا انتشار یافته، شمار دانشجویان و افرادی که طی دو دهه گذشته در محوطه ی دبیرستان ها و دانشگاه های سراسر جهان کشته شده اند به حدود300 نفر رسیده است که آمریکا با 109 کشته مقام اول را در جهان داراست.
اخراج از دانشگاهها و موسسات آموزشی آمریکا مهم ترین دلیل ارتکاب کشتارها، آزار و اذیت همکلاسی ها و کادر آموزشی در این کشور اعلام شده است.
بر اساس این گزارش، بسیاری از قاتلین در موسسات آموزشی زیر 18 سال سن داشته اند به طوری که یکی از آنان که به هنگام ارتکاب جنایت تنها 16 سال داشت.
سال گذشته میلادی ( 2007) شاهد پرشمارترین قربانیان خشونت ها در نهادهای آموزشی بود به طوری که در یک حادثه در یکی از دانشگاه های آمریکا، 32 دانشجو کشته شدند.
مترجمام 1442**1369** شماره 067 ساعت 12:59 تمام
۰ نفر