۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۱۳
کد خبر: 80645009
T T
۰ نفر
شانزدهمين كنگره اورولوژي  با رويكرد تشخيص به هنگام تومورها برگزار مي شود

تهران- نايب رييس انجمن اورولوژي ايران گفت: شانزدهمين كنگره انجمن اورولوژي ايران با رويكرد تشخيص به هنگام تومورها در حفظ سلامت و بقاي بيماران از 24 تا 27 ارديبهشت ماه امسال برگزار مي شود .

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، 'محمدعلی زرگر' اظهار داشت: از آنجا كه تشخیص به موقع تومورها به ویژه تومور پروستات نقش مهمی در حفظ سلامت و بقای بیمار دارد در این دوره از كنگره ، انجمن اورولوژی ایران مباحث نوین مربوط به تشخیص زودهنگام و جراحی تومورهای دستگاه ادراری و غدد فوق كلیوی را به متخصصان ارایه خواهد شد.

وی یادآور شد : هدف اصلی از برپایی این كنگره ارایه دستاوردهای جدید علمی به متخصصان رشته اورولوژی و دیگر رشته های مرتبط است. در این كنگره مباحث مربوط به ناباروری مردان و عقیمی (اندرولوژی)، اورولوژی اطفال و ناهنجاری های پیش از تولد (پره نتال)، اورولوژی زنان، بی اختیاری ادرار، پیوند كلیه، صدمات (تروما) دستگاه ادراری و جراحی های ترمیمی وابسته به آن مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

به گزارش دبیرخانه انجمن اورولوژی ایران، زرگر اظهار داشت: همچنین در این كنگره مقالاتی با موضوع لاپارسكوپی در اورولوژی، روش های تشخیص، درمان طبی و جراحی ناتوانی جنسی و پرستاری اورولوژی مطرح می شود .

به گفته وی همچنین در این كنگره مقاله ای با موضوع 'یورو داینامیك' یا تشخیص اختلالات كاركردی مثانه به كمك نوار مثانه ارایه می شود . این نوار كاركردی شبیه نوار قلب دارد و اختلالات كاركردی، حسی، حركت، تخلیه و قدرت پرتاب ادرار را مشخص می كند.

زرگر یادآور شد: مخاطبان این كنگره شامل متخصصان جراحی كلیه و مجاری ادراری- تناسلی، فوق تخصص های كلیه اطفال و متخصصان بیماری های داخلی، زنان و زایمان، بیماری های كودكان، جراحی عمومی، فوق تخصص های نفرولوژی، پزشكان عمومی دارای دكترای حرفه ای و پزشكان عمومی شاغل در طرح پزشك خانواده و نیز كارشناسان و كارشناسان ارشد پرستاری و مامایی هستند .شركت در این كنگره برای این متخصصان دارای امتیاز بازآموزی است.

برپایی نمایشگاه تجهیزات و كالاهای پزشكی مرتبط با اورولوژی به منظور ارایه جدیدترین فناوری های این رشته، از برنامه های جانبی این كنگره به شمار می رود.

شانزدهمین كنگره انجمن اورولوژی ایران از سوی انجمن اورولوژی ایران و با همكاری دانشگاه های علوم پزشكی كشور در پژوهشگاه نیروی تهران برگزار می شود.

علمی(2)1834**1581
۰ نفر