۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۰۶
کد خبر: 80645618
T T
۰ نفر
گروه وزيري به خوانندگي سالار عقيلي در تالار وحدت به صحنه مي رود

تهران - سرپرست گروه وزيري گفت: اين گروه با سازهاي موسيقي كلاسيك و نواحي ايران با خوانندگي سالار عقيلي 18 تا 20 ارديبهشت ماه در تالار وحدت برنامه اجرا مي كند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،‌'كیوان ساكت' روز دوشنبه در نشست خبری مربوط به كنسرت پیش روی گروه وزیری افزود: علاوه بر نوازندگان توانمندی كه در این گروه داریم تعدادی از بهترین سولیست ها نیز ما را همراهی می كنند كه از آن جمله می توان به سیاوش ظهیرالدینی، كریم قربانی، علی رضا خورشیدفر، مجید سینكی و علی جعفری پویان اشاره كرد.

این آهنگساز و نوازنده ساز تار اظهار داشت: این در حالی است كه به واسطه چند قطعه بر اساس موسیقی خراسانی، ما شاهد حضور دو نوازنده برجسته این خطه یعنی ذوالفقار عسگریان و غلامعلی پورعطایی خواهیم بود.

وی ادامه داد: ما بخشی از این كنسرت را به اجرای سلوی ساز ابداعی'یسنای' اختصاص داده ایم كه اولین اجرای جدی تكنوازی این ساز محسوب می شود.

ساكت گفت: 'یسنای' جذابیت های ویژه ای دارد كه از آن جمله می توان به جنس خاص صدایی و همچنین وسعت گسترده این ساز اشاره كرد.

به گفته وی، تقریبا 98 درصد از نوازندگان این اركستر از نوازندگان اركستر مهر نوازان هستند كه حدود یك سال و نیم قبل با رهبری فرهاد فخرالدینی به روی صحنه رفته بودند.

ساكت ادامه داد: من حدود بیست سالی می شود كه با این نوازندگان در آثار مختلفی همكاری كرده ام و امیدوارم به جایی برسیم كه هم بتوانیم خوراك موسیقایی و هم هزینه های مادی اداره چنین اركستری را برای تداوم فعالیت هایش فراهم كنیم.

این آهنگساز تصریح كرد كه احتمالا طی چند ماه آینده یكبار دیگر با تركیب جدید و برنامه ای متفاوت تر، همین اركستر به روی صحنه خواهد رفت كه امیدوارم مورد توجه قرار گیرد.

گروه موسیقی وزیری به سرپرستی كیوان ساكت و خوانندگی سالار عقیلی 18 الی 20 اردیبهشت ماه ساعت 21:30 به روی صحنه می رود.

فراهنگ (3) ** 9252**1588