۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۲۰:۵۹
کد خبر: 80646067
T T
۰ نفر
دانشگاهيان جوان ايران تحريم ها را تبديل به فرصت كرده اند

چابهار - استاندار ولايت نيمروز افغانستان پس از ديدار از دانشگاه دريانوردي و علوم دريايي چابهار گفت: دانشگاهيان جوان ايران توانسته اند تحريم ها را با خلاقيت و ابتكار به فرصت تبديل كنند.

'محمد سرور ثبات' روز دوشنبه در حاشیه دیدار یك ساعته از توانمندی های دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وضع تحریم های غرب علیه ایران افزود: گرچه تحریم ها مقداری كار را برای مسؤولان و مردم ایران سخت كرده اما شاهدیم جوانان ایرانی توانسته اند در عرصه های مختلف علمی و صنعتی به دستاوردهای بسیار مهم و ارزشمندی دست یابند.

وی از مسؤولان این دانشگاه درخواست كرد در صورت موافقت دولتمردان جمهوری اسلامی ایران، بسترهای لازم برای برگزاری دوره های تخصصی، فنی و آموزشی را برای جوانان علاقه مند افغانستان فراهم كنند.

استاندار ولایت نیمروز افغانستان در دیدار از كارگاههای تخصصی و سامانه های ناوگان دریانوردی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی خاطرنشان كرد: این توانمندیها در عرصه دریانوردی بی نظیر و مثال زدنی است.

رییس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از توانمندی های این قطب آموزش ناوگان دریایی كشور، به موفقیت های ملی دانشگاه اشاره كرد و گفت: با تلاش هدفمند و برنامه ریزی علمی صورت گرفته، این دانشگاه توانسته در عرصه های مختلف علمی، تحقیقاتی و پژوهشی گام های بزرگی را در راستای شتاب بخشیدن به صنعت دریانوردی بردارد.

دكتر 'امین بهزاد مهر' افزود: این دانشگاه براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در بسیاری از زمینه های تخصصی دریانوردی با همت نیروهای متخصص خود امروز به حدی در بومی‌سازی برخی فناوری های جدید پیشرفت داشته كه در آینده نزدیك می‌توانیم این دستاوردهای تخصصی و پیشرفته را كه محصول تلاش شبانه روزی و مستمر جوانان ایرانی است، به دنیا معرفی كنیم.

به گفته وی، دستیابی به فناوری‌های نوین و بومی كردن این فناوری‌ها توسط متخصصان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، بسیاری از معادلات در تحریم‌های دریایی را با شكست همراه كرده و آغازی بر ایجاد بومی سازی صنعت دریایی در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری ایران شده است.

رییس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار بااشاره به اینكه دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در زمینه تبادل علمی و پژوهشی این آمادگی را دارد تا با دانشگاههای كشور دوست و همسایه؛ افغانستان، همكاری نزدیكی داشته باشد، خاطر نشان كرد: وجود اساتید نخبه و پژوهشگر در این دانشگاه كه در عرصه دریانوردی و علوم دریایی دارای توانمندی های بالایی هستند می تواند زمینه تقویت روابط دو جانبه را فراهم سازد.

بهزاد مهر افزود: این مهم به طور حتم می تواند بسیاری از فرصت های ساكن علمی، تحقیقاتی و پژوهشی را به فرصت های طلایی در جهت شكوفاسازی استعدادهای دو كشور همسایه مبدل سازد. ك/2

1744**653**1504
۰ نفر