۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۲۰
کد خبر: 80647127
T T
۰ نفر

تهران - هفته فيلم كوتاه پاتوق فرهنگي انجمن سينماي جوانان از 18 ارديبهشت ماه با اكران آثاري از ايران، كره و اكراين در فرهنگسراي ارسباران برگزار مي شود.

انجمن سینمای جوانان اعلام كرد كه این رویداد براساس توافق به عمل آمده میان این انجمن با مدیریت فرهنگسرای ارسباران برپا می شود.

این برنامه به بهانه دو حضور بین المللی انجمن سینمای جوانان ایران در سال جدید برای سه فیلم 'سنگواره' ساخته پیمان نهان قدرتی در جشنواره پوسان كره، 'كاما' ساخته عطا مجابی و همچنین 'خواب زده' ساخته فرشید اخلاقی پور در جشنواره كیف اوكراین برگزار می شود.

آثار ایرانی در كنار فیلم های كره ای 'قایم باشك'، 'دختر مارمولكی' و 'ضربه مرموز' از تولیدات سال 2011-2012 و همچنین 'نیشكر' تولید سال 2011 از كشور اوكراین به نمایش در می آید.

بر این اساس،آثار یادشده در یك مجموعه 100 دقیقه ای و از ساعت 18 در فرهنگسرای ارسباران برای علاقه مندان نمایش داده می شود.



** جشنواره های منطقه ای آوردگاه سنجش فیلم سازان جوان



همایون ارشادی بازیگر سینمای ایران در رابطه با برگزاری جشنواره منطقه ای سینمای جوان (بام ایران) و لزوم برگزاری این نوع جشنواره ها گفت: برگزاری جشنواره منطقه ای یكی از رویكردهای مثبت انجمن سینمای جوانان ایران در این چند ساله بود و حداقل فایده آن باعث تولید فیلم های برای حضور در جشنواره می شود.

بازیگر 'درخت گلابی' به ابعاد برگزاری این رویداد اشاره كرد و گفت: فیلم كوتاه كمتر مجال اكران در سینماها را دارد و سینمای ایران با معضلی به نام كمبود سالن های نمایشی حتی برای فیلم های بلند سینمایی روبه رو است.

چهل و نهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان از 10 تا 13 تیرماه امسال برگزار می شود.

فراهنگ(2)**9266
۰ نفر