۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۳۷
کد خبر: 80648264
T T
۰ نفر

1400 معلم پيشكسوت گناباد تجليل شدند

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۳۷
کد خبر: 80648264
1400 معلم پيشكسوت گناباد تجليل شدند

گناباد - 1400 معلم پيشكسوت در گناباد روز چهارشنبه طي مراسمي مورد تجليل قرار گرفتند.

مدیر آموزش و پرورش گناباد در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره معلم شهید استاد مطهری و دیگر شهدای فرهنگی گفت: معلم یكی از بهترین اقشار جامعه است زیرا باعث افزایش دانایی و توانایی می شود و چگونه زیستن را می آموزد لذا این همه بر پاسداشت او تاكید شده است.

'احمد خاكستانی' با اشاره به موفقیتهای اخیر آموزش و پرورش گناباد در حوزه های آموزشی، پرورشی، تربیت بدنی وعمرانی افزود: تمام این موفقیتها مدیون تلاش معلمان دلسوز و همكاری اولیای محترم بوده است و خداوند را شاكریم كه توانسته ایم زمینه تحصیل 100 درصد كودكان واجب التعلیم شهرستان گناباد را فراهم سازیم.

امام جمعه گناباد هم در این آئین گفت: هفته نكوداشت مقام معلم فرصتی برای قدردانی از آنان و نیز فرصتی برای معلمان است تا قدر و منزلت خود را بیشتر بدانند.

حجت الاسلام 'حسن صادقی نسب' افزود: همه افراد موفق جامعه مدیون معلم خود هستند لذا باید در مقابل معلمان سر تعظیم فرود آوریم و در روایات و احادیث نیز بر احترام معلم بسیار تاكید شده است.

یكی از پیشكسوتان آموزش و پرورش گناباد نیز در این مراسم، نامگذاری هفته معلم را از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: این نامگذاری باعث شد سازمان آموزش و پرورش از ركود و جمود خارج شود.

صابری با اشاره به نقش ارزشمند معلم درارتقا و ترقی جامعه افزود: ارزش و قداست معلم وقتی حفظ می شود كه خود آنها نیز شان خود را حفظ كنند زیرا تمام حركات و افكار آنان در جامعه زیر نظر است.

وی معلمی را شغلی خطیر دانست و گفت: حتی معلمان بازنشسته اگر چه از گردونه كلاس و درس خارج شده اند ولی در جامعه به آنها هنوز به چشم یك معلم نگاه می شود و رفتار و كردارشان بر مردم تاثیرگذار است لذا باید بر رفتار و گفتار خود كنترل داشته باشند./2

1922 /664