۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۴۰
کد خبر: 80650041
T T
۰ نفر
'پ.ك.ك' بدون سلاحهاي سنگين از تركيه عقب نشيني مي كند

آنكارا- پايگاه خبري اينترنتي 'سون دقيقه' تركيه با اشاره به آغاز عقب نشيني نيروهاي 'پ.ك.ك' از اين كشور نوشت: نيروهاي 'پ.ك.ك ' بدون سلاح هاي سنگين خود خاك تركيه را ترك مي كنند.

به نوشته روز پنجشنبه این پایگاه خبری ، نیروهای حزب كارگران كرد تركیه 'پ.ك.ك' سلاحهای سنگین خود همانند ضد هوایی، راكت انداز ، تفنگهای ام 16 و كانناس را در غارها و اراضی جنگلی دفن و بدون آنها و به همراه سلاحهای سبك همانند كلاشینكف خاك تركیه را ترك می كنند.

این پایگاه خبری می نویسد : سازمان اطلاعات و امنیت تركیه (میت) برای پیگیری روند خروج نیروهای 'پ.ك.ك ' از تركیه با هماهنگی نیروهای پیشمرگ كرد وابسته به 'مسعود بارزانی' رییس اقلیم كردستان عراق گروه هایی در شمال عراق تشكیل داده و این روند را دنبال می كند.

به نوشته این پایگاه خبری ، در جریان خروج اولین گروه اعضای 'پ.ك.ك ' از خاك تركیه از منطقه شمدینلی حزب 'حركت صلح و دمكراسی' نیز تدابیری اتخاذ كرده و رییس شعبه شمدینلی این حزب به همراه مسوولین برخی نهادهای مدنی در قالب یك هیات 10 نفره بر خروج نیروهای پ.ك.ك از تركیه نظارت كردند.

به نوشته منابع خبری تركیه اولین گروه اعضای پ.ك.ك كه خاك تركیه را ترك كردند به اردوگاههای 'خاركوك' ، 'باسیان' و ' آواشین' در نزدیكی مرزهای تركیه با عراق عزیمت خواهند كرد.

این در حالی است كه ' مراد كاراییلان ' از رهبران حزب كارگران كرد تركیه 'پ.ك.ك'پیش از این از عقب نشینی نیروهای این حزب از تركیه از 18 اردیبهشت خبر داده بود ولی تاكید كرد كه عناصر 'پ.ك.ك' همراه با سلاحهای خود تركیه را ترك خواهند كرد.

خاورم**2012** 230 **1446