۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۴۳
کد خبر: 80653457
T T
۰ نفر
چهار پايگاه امداد و نجات در استان بوشهر به بهره برداري رسيد

بوشهر- مديرعامل جمعيت هلال احمر استان بوشهر گفت: به مناسبت هفته هلال احمر چهار پايگاه امداد و نجات دراين استان به بهره برداري رسيد.

عبدالكریم شعبان زاده روز یكشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این پایگاه ها شامل پایگاه های امداد و نجات جاده ای در روستای زیارت شهرستان دشتستان، روستای حسین زایری دشتی و روستای جاشك دیر پایگاه امداد و نجات دریایی در بندردلواراست.

وی اضافه كرد: با افتتاح این پایگاه ها شمار پایگاه های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان بوشهر به 13پایگاه رسید.

شعبان زاده بیان كرد: با توجه به اهمیت و ضرورت وجود پایگاه های امداد و نجات در نقاط مختلف استان بوشهر تلاش می شود تعداد آنها را به 20پایگاه افزایش دهیم.

وی ادامه داد: توسعه پایگاه های امداد و نجات دراستان بوشهر آمادگی امداد رسانی در زمان وقوع حادثه را افزایش می دهد چنانچه در زلزله شنبه پایگاه امداد و نجات روستای حسین زایری دشتی 15دقیقه پس از وقوع زلزله در منطقه حاضر و اقدامات لازم را تا رسیدن نیروهای كمكی انجام داد.

شعبان زاده گفت: هم اكنون 35هزار عضو در جمعیت هلال احمر استان بوشهر ثبت نام شده و دوره دیده داریم كه از این تعداد یكهزار و 300نفر درجه دار هستند.

وی یادآور شد: همچنین 22هزار عضو جوان نیز در استان بوشهر وجود دارد كه از این تعداد 10هزار نفر در طول سال خدمات رسانی می كنند.

شعبان زاده بیان كرد: در بخش داوطلبان نیز از 13هزار عضو چهار تا پنج هزار نفر به صورت ثابت با این جمعیت همكاری می كنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به زلزله اخیر جاسك یك تیم 25نفره از امداد گران جمعیت هلال احمر استان بوشهر و سه دستگاه خودرو با همه امكانات و تجهیزات امدادی به منطقه اعزام شده اند.

شعبان زاده افزود: استان بوشهر آمادگی اعزام و ارسال نیرو و امكانات امدادی به مناطق زلزله زده جاسك را دارد. ك/3

629/539