۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۵۷
کد خبر: 80653640
T T
۰ نفر
معامله خريد برق از بورس انرژي كشور در كلان شهر اهواز كليد خورد

اهواز-مديرعامل شركت توزيع نيروي برق اهواز از آغاز معامله خريد برق كلان شهر اهواز از بورس انرژي كشور خبر داد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از روابط عمومی شركت توزیع نیروی برق اهواز،'یدالله حضرتی' در این ارتباط افزود:با آغاز به كار بورس انرژی پس از اتمام دوره آزمایشی خرید برق از بورس انرزی كشور ، این شركت از میان 39شركت توزیع نیروی برق ، موفق به ورود به بورس انرژی كشور شد.

وی گفت: در روز افتتاح بورس انرژی كه به تازگی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و مقامات ارشد صنعت برق و سازمان بورس و اوراق بهادار انجام شد شركت توزیع برق اهواز ازجمله 11شركت راه یافته به بورس انرژی از میان 39شركت توزیع نیروی برق سراسر كشور بود كه حداكثر توان تخصیص یافته به این شركت برای حضور در بورس انرژی 375مگاوات در هر ساعت بوده كه حدود 40درصد مشتركین دیماندی و 17درصد كل مصرف شركت توزیع نیروی برق اهواز می باشد.

حضرتی افزود: در زمان حاضر نماد معاملاتی پیك برق روزانه مورد معامله قرار می گیرد و شركت توزیع برق از یك ماه قبل تا سه روز مانده به روز مصرف فرصت دارد اقدام به خرید برق به صورت سلف نماید.

به گفته مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق اهواز، سفارش ها نیز از طریق كارگزاران مورد تایید سازمان بورس و با نظارت شركت مدیریت شبكه برق ایران به صورت روزانه انجام می پذیرد.

ی در ادامه گفت: كشف قیمت خرید و فروش برق، امكان انجام معامله به صورت سلف، ایجاد فضای رقابتی در بین فروشندگان، (نیروگاه های خصوصی) و خرید اقتصادی برق از مزایای خرید برق از بورس انرژی می باشد.ك/1 646/641