۲۱ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8065536
T T
۰ نفر

پادشاه عربستان سعودی عازم مصر شد

۲۱ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8065536
پادشاه عربستان سعودی عازم مصر شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/01/21 ریاض- ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی روزچهارشنبه در صدر هیاتی سیاسی عازم شرم الشیخ مصر شد .
به گزارش منابع خبری عربستان ؟ سران پادشاه عربستان قراراست در این سفر ضمن بررسی اهم تحولات منطقه ای بحران سیاسی لبنان ،اوضاع امنیتی عراق ، تحولات اخیر فلسطین را مورد بحث و بررسی قرار دهد .
سعود الفیصل وزیر امور خارجه و شاهزاده مقرن بن عبدالعزیز رییس سازمان اطلاعات و امنیت عربستان ملک عبدالله را در این سفر همراهی می کنند . # ;160 ;160# منابع خبری عربستان جزییات بیشتری از اهداف این دیدار منتشر نکردند .
بنا به اظهار نظر آگاهان سیاسی انتظار می رود با توجه به سفر روز گذشته نخست وزیر لبنان به ریاض و دیدار وی با مقامات عربستان ،بررسی نتایج اجلاس دمشق و بحران رییس جمهوری توافقی لبنان محوراصلی مذاکرات سران دو کشور را تشکیل دهد .
فواد سنیوره نخست وزیر لبنان سه شنبه شب در سفر به عربستان سعودی ، پادشاه این کشور را در جریان آخرین تحولات لبنان قرار داد .
دولت عربستان برغم مشارکت سران 11 کشور عربی دراجلاس دمشق در پایین ترین سطح ممکن در این اجلاس شرکت کرد .
سران کشورهای مصر و اردن نیز در این اجلاس در سطح وزیر شرکت کردند .
پیش از برگزاری این اجلاس ،سران اردن و مصر در سفر به ریاض به طور جداگانه با پادشاه عربستان سعودی دیدار و گفت گو کرده بودند .
عربستان و مصر از اعضای موثر اتحادیه عرب هستند .
خاورم ** 1415**320 شماره 174 ساعت 19:10 تمام
۰ نفر