۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۳۳
کد خبر: 80656204
T T
۰ نفر

گنبد آهنين به كابوس صهيونيست ها پايان نداده است

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۳۳
کد خبر: 80656204
گنبد آهنين به كابوس صهيونيست ها پايان نداده است

تهران - وزير حمايت داخلي رژيم صهيونيستي تاكيد كرد كه سامانه 'گنبد آهنين' نمي تواند در مقابل صدها موشك كه بطور همزمان سرزمين هاي اشغالي را روزانه هدف قرار دهند، كارآيي داشته باشد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، ' گلعاد اردان' با زیر سووال بردن قدرت دفاعی گنبد آهنین، گفت كه ' حتی تصور شلیك موشك های دور برد، اسراییلی ها را وحشت زده كرده است ' .

وی بر ضرورت آمادگی در سرزمین های اشغالی تاكید كرد و گفت كه باید برای زمان شروع جنگ احتمالی بین اسراییل و حزب الله لبنان آماده باشیم.

وزیر حمایت داخلی رژیم صهیونیستی ، مهمترین سناریوی اصلی كه این رژیم باید برای آن آماده باشد را ' شلیك موشك های دور برد' دانست و گفت كه نمی توانیم نگرانی خود را كتمان كنیم.

یك گروه فلسطینی ماه گذشته دو موشك از نوع 'گراد' به منطقه 'ایلات' در جنوب سرزمین های اشغالی شلیك كرد و سامانه گنبد آهنین نتوانست آنها را ساقط كند.

ارتش رژیم صهیونیستی برای بررسی دلایل ناكامی این گنبد، تحقیقات خود را آغاز كرد.

ارتش صهیونیستی پیشتر مدعی شده بود كه گنبد آهنین توانسته 84 درصد موشك های شلیك شده از نوار غزه در جریان عملیات 'ستون ابرها' را ساقط كند، اما روزنامه صهیونیستی ( هاآرتص) به نقل از كارشناسان نظامی این اطلاعات را دروغین و گمراه كننده ، خواند.

'هاآرتص' نوشت كه گنبد آهنین تنها پنج درصد موشك های شلیك شده را ساقط كرده است.

رژیم صهیونیستی در سال 2007 میلادی با دریافت كمك های مالی به ارزش 250 میلیون دلار از دولت آمریكا، توسعه سامانه موشكی خود را آغاز و برای نخستین بار آن را در سال 2009 در جریان جنگ علیه نوار غزه آزمایش كرد.

رژیم صهیونیستی به توسعه و آموزش سامانه موشكی دفاعی خود تا ماه مارس 2011 ادامه داد و نیروی هوایی این رژیم بطور رسمی استفاده از آن را آغاز كرد و چهار سكوی موشكی را در جنوب سرزمین های اشغالی برای مقابله با موشك های كوتاه برد ( برد70 كیلومتر) نصب كرد.

خاورم ** 1324**1651
۰ نفر