۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۰۳
کد خبر: 80657844
T T
۰ نفر

ظرفيت بالاي انزلي در حوزه تجارت و گردشگري

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۰۳
کد خبر: 80657844
ظرفيت بالاي انزلي در حوزه تجارت و گردشگري

تهران - رئيس كميسيون ايران اتاق بازرگاني مسكو گفت: انزلي داراي ظرفيت ها و توانمندي هاي متعددي در حوزه هاي مختلف توليدي، تجاري و گردشگري است و اين منطقه با دارا بودن ظرفيت ها، قوانين و معافيت هاي مالياتي و گمركي نقش به سزايي در گسترش روابط سرمايه گذاران دو كشور دارد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، 'رجب صفراف' بر لزوم معرفی بیشتر توانمندی های منطقه آزاد انزلی به سرمایه گذاران كشورهای حاشیه خزر به ویژه روسیه تاكید كرد.

وی افزود: با توجه به تجربه مناطق آزاد جهان و وجود مزیت های تجاری و جایگاه استراتژیك این منطقه در كریدور شمال - جنوب، انزلی می تواند به عنوان حلقه اتصال اقتصاد ایران با اقتصاد بین الملل، نقش موثری را ایفا كند.

صفراف ، پیشرفت های ایران در حوزه های صنعت، نفت، گاز و تولید فولاد و برق را تحسین برانگیز دانست و همكاری مدیران منطقه آزاد و استان گیلان برای انتشار ویژه نامه اختصاصی معرفی توانمندی های صادراتی و صنعتی استان گیلان و منطقه، به زبان روسی را خواستار شد تا در اختیار فعالان اقتصادی كشور روسیه قرار گیرد.

براساس گزارش پایگاه مناطق آزاد و وِزه اقتصادی، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی نیز در این دیدار، با تاكید بر اینكه نگاه ویژه ای به روسیه و كشورهای حاشیه دریای خزر داریم، افزود: در سال های اخیر به منظور معرفی مزیت های این منطقه در نمایشگاه های برگزار شده در كشورهای CIS حضور فعال داشته ایم و كشورهای حاشیه خزر از مهم ترین شركای تجاری ما محسوب می شوند.

'علی دهقان نصیری' فعال شدن بورس كالاهای ایرانی در منطقه را نقطه عطفی در توسعه مبادلات تجاری - صنعتی ایران با كشورهای منطقه عنوان كرد.

به گفته وی ، بندر دردست احداث كاسپین به عنوان بزرگترین بندر ایران در دریای خزر، در كنار سایر فرصت های سرمایه گذاری این منطقه در حوزهای صنعت، تجارت و گردشگری؛ فرصت بی نظیری برای سرمایه گذاران روسیه محسوب می شود.

وی ابراز امیدواری كرد كه با گسترش تعاملات دو سویه، شاهد افزایش حضور سرمایه گذاران كشورهای حاشیه دریای خزر در این منطقه باشیم.

یادآور می شود: 'رجب صفر اف' ،' نیكلای بوبكین' ، سردبیر مجله تجارت با ایران (به زبان روسی)، 'هادی تیزهوش تابان' ، رئیس اتاق بازرگانی گیلان و هیات همراه از فاز تجارت و گردشگری و كارخانجات بخش خصوصی فاز صنعت منطقه آزاد انزلی بازدید كردند.

اقتصام (1)1070**1601
۰ نفر