۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۸:۱۶
کد خبر: 80660170
T T
۰ نفر
ايجاد تعادل در تعداد محصلان دختر و پسر عشاير در مقطع ابتدايي

تهران - مديركل دفتر امور مناطق كمتر توسعه يافته و عشاير آموزش و پرورش اعلام كرد: با وجودي كه تعداد پسران محصل عشاير در مقطع ابتدايي در گذشته بيش از دختران بود، اما اكنون تعداد آنها با هم برابري مي كند.

'عبدالرسول شكیبافر'روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: برخلاف گذشته كه دانش آموزان دختر عشایر كمتر تحصیل می كردند و به دلیل شرایط فرهنگی حاكم مجبور به ترك تحصیل بودند، با فرهنگ سازی های صورت گرفته اكنون بستر ادامه تحصیل آن ها فراهم شده است.

وی اضافه كرد: اكنون پوشش تحصیلی دانش آموزان ابتدایی پسرو دختربا هم برابری می كند و فقط با اختلاف ناچیزی در مقطع راهنمایی تعداد پسران بیش از دختران است ، زیرا شرایط حاكم در مناطق عشایری مانند فرهنگ حاكم در خانواده و نوع نگاه به فرزندان دختر و پسر سبب افت تحصیلی دختران در مقطع راهنمایی شده است.

شكیبافر ادامه داد: گرچه در دولت های نهم و دهم سعی شد تا با حفظ و تقویت مدارس شبانه روزی از ترك تحصیل دختران از مقاطع راهنمایی و متوسطه جلوگیری شود ، اما افت تحصیلی دختران در این مقطع همچنان بیش از پسران است.

وی بدون ذكر آماری در این زمینه، تصریح كرد: سال گذشته تعداد دانش آموزان مقطع ابتدایی عشایر 110 هزار نفر بود كه در سال جاری برغم حذف موقت پایه اول راهنمایی تعداد دانش آموزان به 130 هزار نفر رسیده است.

شكیبافر تاكید كرد: در سال تحصیلی جاری پوشش تحصیلی دختران با ورود پایه ششم افزایش یافت و از ترك تحصیل این دانش‌آموزان جلوگیری شد.

وی افزود: حدود سه میلیون دانش آموز در حوزه های عشایری و مناطق كمتر توسعه یافته مشغول به تحصیل هستند كه از این تعداد 170 هزار نفر را دانش آموزان عشایر 23 استان كشور تشكیل می دهند.

وی ادامه داد: از تعداد 170 هزار دانش آموز حوزه عشایر حدود 130 هزار نفر در مقطع ابتدایی، 23 هزار نفر در مقطع راهنمایی و 18 هزار نفر در مقطع متوسطه تحصیل می كنند.

شكیبافر با بیان اینكه دانش آموزان عشایر در پنج هزار و 684 مدرسه تحصیل می كنند، گفت: از پنج هزار و 684 واحد آموزشی حدود چهار هزار و 950 واحد ابتدایی و مابقی راهنمایی و متوسطه هستند.

اجتمام(4)9105**1558
۰ نفر