۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۲۵
کد خبر: 80660311
T T
۰ نفر

شركت حدود سه هزار و 400 نفر در مسابقات ملي فناوري نانو

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۲۵
کد خبر: 80660311
شركت حدود سه هزار و 400 نفر در مسابقات ملي فناوري نانو

تهران - سومين دوره مسابقات ملي فناوري نانو امروز جمعه، با شركت سه هزار و 382 نفر در 16 مركز آزمون سراسر كشور و همزمان در دانشگاه صنعتي امير كبير برگزار شد.

دبیر اجرایی سومین دوره مسابقات ملی فناوری نانو روز جمعه در حاشیه برگزاری این مسابقات به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع شركت كنندگان، یك هزار و 922 نفر معادل 57 درصد زن، و یك هزار و 460 نفر معادل 43 درصد مرد ، بودند.

'علیرضا عالمی' افزود: این آزمون در شهرهای اهواز، دزفول، بوشهر، كرمان، زاهدان، شاهین‌شهر، اراك، قم، تهران، قزوین، كرمانشاه، رشت، ‏كردكوی، مشهد، شیراز و آباده، برگزار شد.

وی بیان داشت: 55 درصد شركت كنندگان در این آزمون دانشجویان مقطع كارشناسی و 45درصد نیز دانشجویان دوره های تحصیلات تكمیلی هستند.

عالمی تصریح كرد كه سومین مسابقه نانو از یكصد سوال چهارگزینه‌ای بر اساس سرفصل‌های نانوساختارها، روش‌های ساخت و سنتز ‏نانو ساختارها، روش‌ها و تجهیزات شناسایی و آنالیز، كاربردهای فناوری نانو و تجاری‌سازی فناوری نانو ‏و چهار سوال تشریحی به منظور توانمندی تدریس داوطلبان تشكیل شده است.پ

دبیر اجرایی سومین دوره مسابقات ملی فناوری نانو خاطرنشان كرد: نتایج این دوره از مسابقات خردادماه اعلام می شود و برگزیدگان ضمن دریافت جوایز ارزنده می توانند در پایگاه اینترنتی آموزش نانو به فعالیت پرداخته و همچنین از خدمات آزمایشگاهی نانو استفاده كنند.

عالمی افزود: در سومین مسابقه ملی ‏فناوری نانو، 68 نهاد ترویجی شامل 46 نهاد ترویجی دانشگاهی، 15شركت‌ آموزشی و هفت نهاد آموزش و پرورش در روند ثبت‌نام و آموزش داوطلبان مشاركت داشته‌اند. ‏

عضو كارگروه ترویج و فرهنگسازی ستاد نانو یادآورشد: از آنجا كه فناوری نانو یك ماهیت میان رشته ای دارد، لازم است دانشجویان در رشته های مختلف تحصیلی وارد این عرصه شوند.

وی با بیان این كه اكنون 15 هزار محقق در حوزه نانو در كشور فعالیت دارند، افزود: ایران در زمینه تولید علم در نانو رتبه هشتم را در دنیا داراست و به همین دلیل ضرورت برگزاری این مسابقات به منظور توسعه علم و فناوری نانو احساس می شد.

وی محقق حوزه نانو را افرادی كه دارای پایان نامه ارشد یا دكتری مرتبط با نانو و یا اعضای هیات علمی كه استاد راهنمای پایان نامه دوره ارشد در حوزه نانو باشند، نام برد.

علمی (4)**1883 **1561
۰ نفر