۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۲۰
کد خبر: 80660976
T T
۰ نفر

تويسركاني:اسناد رسمي تضمين حاكميتي دارند

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۲۰
کد خبر: 80660976
تويسركاني:اسناد رسمي تضمين حاكميتي دارند

تهران - رييس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور با بيان اينكه سردفتران اسناد رسمي به نمايندگي از حاكميت اسناد را امضا مي كنند گفت: در واقع اسناد رسمي از تضمين حاكميتي برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا،احمد تویسركانی در نشست روسای كانون ها و جوامع سردفتری كشور، اقدام اخیر این سازمان در حذف استعلام از اسناد رسمی اجاره برای مدت سه سال و كمتر از آن را، اقدامی اساسی در راستای تسهیل تنظیم اسنادرسمی و حذف كاغذ بازی عنوان كرد.

معاون قوه قضاییه حرفه سردفتری را حرفه ای خصوصی - حاكمیتی خواند و افزود: نقش سندرسمی در ارتقای نظم عمومی و پیشگیری از ایجاد دعاوی در محاكم دادگستری بسیار موثر و كارآمد است.

تویسركانی در ادامه درباره الكترونیكی شدن دفاتر اسناد رسمی و موانع موجود بر سر راه این مساله گفت:با استقرار دستگاه های كارت خوان در تمامی دفاتر اسناد رسمی، الكترونیكی شدن استعلام ها و حذف اوراق بهادار، روند الكترونیكی شدن امور و حركت به سمت ثبت آنی اسناد، شتابی روزافزون گرفته است كه در نهایت موجب افزایش رضایت مردم از خدمات و خدمت رسانی بهتر خواهدشد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور افزود: با تصویب شورای سیاستگذاری سازمان بنابر این شده كه بزودی ارسال الكترونیكی خلاصه معاملات و سایر اقدامات الكترونیكی دفترخانه ها فقط با گواهی امضای الكترونیكی سردفتر، معتبر و امكان پذیر باشد.

معاون قوه قضائیه گفت: با هر اقدام جدید در حوزه الكترونیك و ثبت آنی، زمینه بروز فساد از بین می رود و كاغذبازی كاهش می یابد و بروكراسی به سمت حذف شدن پیش خواهد رفت كه در مجموع برای مردم و كشور بسیار با ارزش است.

تویسركانی با اشاره به اینكه اكنون دفاتر اسنادرسمی در یك مرحله گذار از سیستم سنتی به الكترونیك هستند گفت: در اصلاح قانون دفاتر اسنادرسمی این موضوع مورد توجه قرار گرفته است و شاهد یك ساختار منظم و اساسی در كانون های سردفتری در سراسر كشور هستیم.

اجتمام(3)**9140**