۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۰۴
کد خبر: 80661089
T T
۰ نفر
600 كوهنورد همداني ارتفاعات رشته كوه الوند را پاكسازي كردند

همدان- رييس هيات كوهنوردي و صعودهاي ورزشي همدان گفت : 600 كوهنورد همداني دامنه و ارتفاعات رشته كوه الوند را پاكسازي كردند.

'مهدی كرمی' روز شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا افزود: این كوهنوردان روز گذشته در قالب همایش بزرگ پاكسازی كوهستان با شعار' كوهستان پاك' اقدام به پاكسازی منطقه الوند كردند.

وی اضافه كرد: این همایش كه به همت موسسه قرض الحسنه مهرمیهن و هیات كوهنوردی استان همدان برگزار شد، شركت كنندگان با دریافت كیسه های زباله به جمع آوری زباله های موجود در مسیر گنجنامه به میدان میشان كرده و در انتها زباله های جمع آوری شده به قصد بسته بندی و انتقال به بیرون از محیط طبیعی و زیبای كوهستان تحویل گرفته شد.

وی بیان داشت: در این همایشبه یكصد نفراز شركت كنندگان به قید قرعه جوایز نفیسی از جمله كیسه خواب و تجهیزات ورزش كوهنوردی اعطا شد.

كرمی در ادامه با اشاره به اهمیت پاك بودن كوهستان گفت: كوهستان الوند با وسعت زیاد و بهره گیری از امتیاز دسترسی آسان همواره به عنوان یكی از تفرجگاه های خانوادگی و نیز عرصه انجام فعالیت های ورزشی مطرح بوده است كه متاسفانه از همین رهگذار با كم توجهی برخی افراد، دچار آلودگی های ناشی از ریختن زباله و تخریب های موضعی می شود.

وی خاطرنشان كرد: از میان زباله های موجود در این كوهستان می توان به بطریهای پلاستیكی نوشیدنی ها، ظروف یكبار مصرف و قوطی های كنسرو و كیسه های نایلونی به عنوان برجسته ترین انواع زباله اشاره كرد.

كرمی یادآور شد: هیات كوهنوردی و صعود های ورزشی استان همدان در چند سال گذشته همواره فرهنگ سازی و انجام فعالیت هایی به عنوان حافظ محیط كوهستان در برنامه خود داشته و براین اساس به تمامی كوهنوردان و خانواده های دوستدار محیط های طبیعی و فضای زیبای كوهستان،همكاری و هماهنگی در خصوص حفظ و حراست از این میراث گرانبها و آسیب پذیر را توصیه می كند.

رییس هیات كوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان تاكید كرد: رعایت نكاتی از قبیل عدم استفاده از ظروف یكبار مصرف و بطریهای پلاستیكی به خصوص در محیط كوهستان، عدم تخریب فضا ها و خودداری از صدمه زدن به پوشش گیاهی دامنه ها و كوه ها، عدم استفاده و خود داری از رهاسازی كیسه های پلاستیكی و بسته بندیهای مواد غذایی در كوهستان بسیار ضروری است و باید این امانت خدادادی را پاس داشته و در رساندن آن به نسلهای آینده در كمال زیبایی و سلامت سهیم باشند.

7520/551