۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۴۰
کد خبر: 80665980
T T
۰ نفر
بنياد نخبگان مازندران از فعاليت هاي پژوهشي دانشگاه ها حمايت مي كند

ساري- رئيس بنياد نخبگان ستان مازندران گفت: فعاليت هاي پژوهشي دانشگاه ها مورد حمايت اين بنياد قرار مي گيرد. ،

دكتر ' داود دومیری گنجی ' روز سه شنبه در یك نشست خبری افزود: در سال های 90 و 91 حدود 60 میلیارد ریال از سوی بنیاد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت مالی از مراكز نخبه پروری، دانشگاه ها و شركت های دانش بنیان مازندران اختصاص داده شد.

وی رسالت اصلی بنیاد نخبگان را شناسایی ، هدایت و حمایت از افراد نخبه و استعداد برتر برشمرد و گفت: افراد ، شركت های دانش بنیان ، مراكز علمی و دانشگاهی و موسسات آموزش عالی در مازندران باید به سمت نخبه پروری هدایت شوند.

او افزود: افرادی كه طرح های پژوهشی برجسته دارند می توانند در سایت ملی نخبگان طرح شان را معرفی كنند تا پس از بررسی در گروه علمی بنیاد علمی نخبگان كشور، مورد حمایت قرار گیرند.

دومیری گنجی حمایت های بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از نخبگان را گسترده توصیف كرد و بیان داشت: جذب اعضای بنیاد نخبگان به عنوان هیات علمی دانشگاه ها از سه درصد كنونی به 30 درصد، یكی از حمایت های عملی بنیاد از نخبگان است.

وی با اظهار این كه جذب افراد نخبه و استعدادهای برتر از سوی بنیاد سبب كاهش خروج نخبگان از كشور شده است، افزود: دستگاهای دولتی نیز موظف شدند تا كمبود نیروی انسانی خود را از میان افرادی جذب كنند كه عضو بنیاد ملی نخبگان هستند.

رئیس بنیاد نخبگان مازندران از حمایت مالی 300 میلیون ریالی این بنیاد از هر طرح و ایده دارای قابلیت تجاری سازی و فناوری خبر داد و گفت: امسال پنج طرح مهم شركت های دانش بنبان برای تجاری سازی به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی شد.

وی حضور بنیاد نخبگان مازندران در كارگروه های اختراعات و ابتكارات ، شورای سیاست گذاری جشنواره و كارگروه فرهنگی بنیاد ملی را برجسته توصیف كرد و افزود: مازندران رتبه چهارم را در زمینه افراد استعداد برتر و نخبه پروری در كشور دارد.

او حضور افراد عضو بنیاد نخبگان مازندران در جشنواره نوآوری و شكوفایی فجر انقلاب اسلامی در سال گذشته را چشمگیر ارزیابی كرد و ادامه داد: در آن جشنواره 86 اختراع در حوزه نوآوری در زمینه های فناوری اطلاعات، كشاورزی، شیلات، فناوری نانو و فناوری نانو كامپوزیت ها از استان مازندران معرفی شد.

دومیری گنجی اعزام نخبگان به حج مفرده و عتبات عالیات ، بازدید از مراكز علمی و قدردانی از افراد استعداد برتر و نخبه را از فعالیت های فرهنگی بنیاد نخبگان مازندران معرفی كرد.

وی بیان داشت: در دور چهار سفر استانی هیات دولت به مازندران ،9 نشان دولتی به اعضای بنیاد نخبگان استان اهدا شد.

رئیس بنیاد نخبگان مازندران برگزاری كارگاه های آموزشی برای توانمند سازی نخبگان در مراكز علمی و فناوری ، تشكیل شورای عالی نخبگان با حضور چهره های شاخص استان ، برگزاری نشست های هم اندیشی در حوزه های مختلف دانشگاهی و حوزوی و برگزاری اردو دیدار با مراجع را هم از برنامه های امسال بنیاد برشمرد.

وی از صدور شیوه نامه ای از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد كه بر اساس آن هر گونه فعالیت موسسات ، مجامع ، نهاد ها و مراكز بدون مجوز در حال فعالیت در حوزه نخبگان، باید با تاییدیه بنیاد نخبگان باشد.

او افزود: بر اساس این دستوالعمل شورای عالی انقلاب فرهنگی ، تمامی دستگاه هایی كه مرجع صدور مجوز هستند، باید قبل از صدور مجوز برای موسساتی كه با عناوین نخبه ، مخترع و استعداد برتر قصد فعالیت دارند، تاییدیه بنیاد ملی نخبگان را اخذ كنند.

بنیاد نخبگان مازندران 350 عضو دارد.ك/3

2585/1654