فرماندار ویژه کاشان خواستار ایجاد دفتر نمایندگی بنیاد ملی نخبگان در این شهرستان شد

کاشان-ایرنا-فرماندار ویژه کاشان گفت: ایجاد دفتر نمایندگی بنیاد ملی نخبگان در این شهرستان گامی موثر در رفع مشکلات این قشر فرهیخته است.

به گزارش ایرنا، محمدشریف زارعی روز چهارشنبه در نشست هیات رییسه دانشگاه کاشان با بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان، افزود: ظرفیت نخبگانی و نیروی انسانی دانش آموخته و مستعد این منطقه نیازمند توجه ویژه و حمایت است که با ایجاد دفتر نمایندگی بنیاد ملی نخبگان بخشی از این حمایت ها در قالب ارائه تسهیلات و حمایت‌های مربوط محقق خواهد شد.

وی اظهار کرد: فرهنگ نخبه پروری و نخبه گماری باید در جامعه و سطح کلان کشوری نهادینه شود و بنیاد ملی نخبگان در تقویت این فرهنگ نقش موثری دارد.

فرماندار ویژه کاشان در ادامه بیان کرد: از نظر رهبر معظم انقلاب نخبه فردی است که دارای یک استعداد بلقوه بوده و پرکار و پرتلاش است و ما باید بتوانیم از تمام ظرفیت نخبگان برای توسعه کشور بهره‌مند شویم.

زارعی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان، نقش مهمی در رشد اقتصاد غیرنفتی، ایجاد اشتغال برای دانش‌آموختگان دانشگاهی و پیشرفت هر کشوری ایفا می‌کنند و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان پس از ارائه طرح، ضروری است.

وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان طرح و ایده خود را به تولید اولیه می‌رسانند، اما بعد دچار مشکلاتی می‌شوند که لازم است حمایت از آنها در تمامی مراحل وجود داشته باشد، ارتباط صنعت با دانشگاه از همین جا شروع می شود.

فرماندار ویژه کاشان در ادامه بیان کرد: امروز خیرین ما خود قشر نخبه جامعه هستند که با مشارکت آنها می توان نخبه پروری و استعداد یابی در جوانان را تقویت کرد و ایجاد مجمع خیرین نخبه پرور فرصت مناسب برای پرورش استعداد نخبگان را فراهم می کند.

۲۰۰ شرکت دانش بنیان در کاشان فعال بوده و از خدمات پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان استفاده می کنند.

دانشگاه کاشان در سال ۱۳۵۲ تاسیس و در حال حاضر با ۳۱۳ عضو هیات علمی، ۹هزار و ۵۰۰ دانشجو و ۲۵۰ کد رشته در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha