۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۹:۱۴
کد خبر: 80666557
T T
۰ نفر

5 خدمه شناور صيادي در بندر چابهار نجات يافتند

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۹:۱۴
کد خبر: 80666557
5 خدمه شناور صيادي در بندر چابهار نجات يافتند

چابهار - مديركل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان از نجات پنج نفر خدمه شناور صيادي در فاصله سه مايلي بندر چابهار توسط گروه عمليات تجسس و نجات، از مرگ حتمي خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره كل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ' سیاوش رضوانی ' گفت: در پی اعلام اضطراری ساعت 18:50 دقیقه روز گذشته به مركز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندر چابهار، بلافاصله گروه عملیات تجسس و نجات به سه مایلی بندر چابهار اعزام و پنج نفر خدمه شناور صیادی را نجات دادند.

وی افزود: این شناور در حوزه آب‌های دریای عمان مشغول ماهیگیری بود كه پس از نواقص پیش آمده در موتور شناور فوراً به مركز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندر چابهار شرایط را اعلام و سپس گروه عملیات تجسس و نجات اداره‌كل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به كمك شناور حادثه دیده شتافته و تمامی خدمه را نجات و شناور را به مكان امن منتقل كردند.

به گفته مدیركل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان طی دو ماه نخست امسال هشت مورد درخواست كمك اضطراری از طرف شناورهای در خطر دریا به مركز (MRCC) هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندر چابهار اعلام شده است.

رضوانی خاطرنشان كرد: خوشبختانه تمام عملیات جستجو و نجات دریایی با هماهنگی ارگان‌های دریایی منطقه با موفقیت انجام شد.

به گفته وی، مهم‌ترین عملیات‌های دو ماه نخست امسال نجات 29 نفر از خدمه شناورهای گرفتار در دریا، نجات شناوری كه مورد هجوم دزدان دریایی قرار گرفته بود و ارائه خدمات پزشكی به شناورهای صیادی و باری بوده است.

مدیركل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تاكید كرد: شماره تماس شبانه روزی 1550 مركز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندر چابهار برای ارائه خدمات به شناورها آماده خدمات‌رسانی است.

س.ن1744/2729