۲ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۳۵
کد خبر: 80668728
T T
۰ نفر
وزير كار: گام هاي مهمي براي شكوفايي اقتصاد گيلان برداشته مي شود

رشت - وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: گام هاي مهمي با استفاده از ظرفيت هاي وزارتخانه براي توسعه و شكوفايي اقتصاد گيلان برداشته مي شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، 'اسدالله عباسی' روز پنجشنبه در نشست بررسی مسائل گیلان در بخش تعاون، كار و رفاه اجتماعی اظهار كرد: ظرفیت های زیادی در استان وجود دارد كه بهره گیری از آن، مشكلات موجود را رفع می كند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان 'حماسه اقتصادی و سیاسی' افزود: كارگروه اشتغال و تولید به منظور تحقق شعار امسال در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی تشكیل شده است.

وی با اشاره به وجود امكان اشتغال و تولید در گیلان خاطرنشان كرد: 11 سازمان و دستگاه اجرایی زیر مجموعه وزارتخانه برای ادامه و تكمیل پروژه های اساسی استان آمادگی كامل دارند.

عباسی همچنین به برنامه ریزی های انجام گرفته در وزارتخانه به منظور رفع مشكلات موجود در بخش تعاون، كار و رفاه اجتماعی اشاره و اجرای نظام ارجاع به پزشك خانواده را نمونه ای از این اقدامات عنوان كرد.

وی ادامه داد: با ملحق شدن گیلان به جمع هشت استان پایلوت اجرای نظام ارجاع به پزشك خانواده، همه مردم استان تحت پوشش بیمه ای این طرح قرار می گیرند.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی برنامه ریزی برای اشتغال و توسعه گیلان را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان و تصریح كرد: تلاش برای استفاده از ظرفیت 100 درصدی اشتغال كارخانه چوكای تالش و اختصاص 400 میلیارد ریال برای توسعه طرح داروسازی در گیلان با ایجاد اشتغال یكصد نفر از دیگر اقدامات توسعه استان است.

وی تغییر كاربری كارخانه فرش گیلان به منظور استفاده حداكثری از ظرفیت موجود، پرداخت یكصد میلیون ریال از مطالبات مربوط به خدمات درمانی و یكصد میلیون ریال از مطالبات تامین اجتماعی را از دیگر تصمیمات اتخاذ شده برای رفع مشكلات استان عنوان كرد.

عباسی با اشاره به استقبال وزارتخانه از فعالان بخش تعاون خاطرنشان ساخت: افزایش اعتبارات صندوق مهر امام رضا (ع) ، امكان گسترش فعالیت های مراجعان بخش مشاغل خانگی و دیگر مهارت های مربوط به بخش تعاون را فراهم می كند.

به گزارش ایرنا، افزایش سهمیه تامین اجتماعی كارگران ساختمانی، گسترش آموزش های فنی و حرفه ای، توجه بیشتر به آسایشگاه های معلولین در بهزیستی و شتاب در اجرای پروژه های فرهنگی و ورزشی استان از دیگر موضوعاتی بود كه وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی بر آنها تاكید كرد.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی در ادامه سفر خود به گیلان، عصر امروز به تالش سفر می كند.

بازدید از كارخانه چوب و كاغذ ایران (چوكا) از جمله برنامه های اسدالله عباسی در سفر به این شهرستان است.ك/2

7292/695