۴ خرداد ۱۳۹۲، ۲۲:۴۵
کد خبر: 80671506
T T
۰ نفر
دزفول در هشت سال دفاع مقدس درس مقاومت و پايداري به جهان آموخت

دزفول - فرمانده سپاه حضرت ولي عصر (عج) استان خوزستان با گراميداشت چهارم خرداد روز مقاومت و پايداري -روز دزفول گفت:مردم دزفول با ايثار وجانفشاني در دوران دفاع مقدس درس مقاومت و پايداري به جهانيان آموختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار 'حسن شاهوارپور' شنبه در همایش تجلیل از شهدای بمباران موشكی دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهر افزود:چهارم خرداد افتخاری است كه جانبازان ، دلاورمردان و شهدا برای ما به ارمغان آوردند و اینك وظیفه ماست كه این افتخار را به نسل های آینده منتقل كنیم.

وی افزود: زمانی كه دشمن بعثی با عبور از مرز وارد خاك ایران شد مردم دزفول با پشتیبانی و بسیج عمومی ،تبعیت از رهبری و حضور نیروهای مسلح توانستند بر دشمن پیروز شوند.

فرمانده سپاه خوزستان افزود:مردم دزفول با پشتیبانی و حمایت از رزمندگان دیگر استان ها وتشكیل گردان های رزمی مانع عبور دشمن از رودخانه كرخه شده و از سویی دیگر همواره حامی رزمندگان بوده و به آنها روحیه می دادند.

وی با اشاره به خدمات ارزنده آیت الله قاضی امام جمعه فقید شهرستان دزفول در دوران دفاع مقدس گفت:آیت الله قاضی با برپایی نماز جمعه زیر بمباران دشمن به رزمندگان اسلام كه از شهرهای مختلف كشور به جبهه اعزام شده بوده روحیه می داد.

سردار شاهوارپور با اشاره به حمایت بانوان از رزمندگان گفت:اگر حمایت و پشتیبانی بانوان از رزمندگان نبود این پیروزی ها به دست نمی آمد.

وی در ادامه گفت:ایستادگی مردم سوریه در مقابل تعدی دیگر كشورها حاصل درس مقاومت و پایداری است كه از مردم ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس آموختند.

وی در خاتمه افزود:امروز در كشور مشكلاتی وجود دارد كه باید با الگو برداری از مقاومت مردم در زمان جنگ و گوش فرادادن به فرمایشات مقام معظم رهبری به این مشكلات فایق آمد و بار دیگر هجمه های فرهنگی و محاصره اقتصادی دشمن را بی اثر كرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دزفول نیز در همایش گرامیداشت شهدای موشكی و بمباران هوایی گفت:همچنان نیاز به فرهنگ بسیجی در جامعه احساس می شود با این تفاوت كه در زمان جنگ فرهنگ بسیجی با جانفشانی رزمندگان خود را نشان می داد واكنون فرهنگ بسیجی باید در خلق حماسه سیاسی واقتصادی تحقق یابد.

سرهنگ پاسدار 'عبدالامیر محتشمی راد 'افزود:در زمان جنگ بافرهنگ بسیجی در مقابل دشمن پیروز شدیم و اینك نیز با همان فرهنگ والا در برابر امتحان دیگری پیروز خواهیم شد.

در این همایش ابراهیم نصرالهی شاعر وحماسه سرای اهل بیت ودفاع مقدس شعری در وصف دفاع مقدس به لهجه دزفولی سرود كه حاضران به ویژه خانواده شهدا و ایثارگران را تحت تأثیر قرار داد.

مرثیه سرایی توسط 'صادق آهنگران' مداح اهل بیت ودفاع مقدس از دیگر بخش های این همایش بود.

در پایان همایش نیز با اهدای تندیس چهارم خرداد از خانواده شهدای بمباران ها و حملات موشكی و ایثارگران دزفول تجلیل به عمل آمد.

به پاس تجلیل از مقاومت و ایستادگی مردم دزفول در طول هشت سال دفاع مقدس ، چهارم خرداد در تقویم ملی به عنوان روز مقاومت و پایداری - روز دزفول نامگذاری شده است.

در طول هشت سال دفاع مقدس 2600 نفر از مردم شهرستان دزفول به شهادت رسیدند.7278/648