مقاومت دفاع مقدس درگیری با دشمن را به دورتر از مرزها برد

دزفول- ایرنا- فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: مقاومت دوران دفاع مقدس باعث شد درگیری ما با دشمن از پشت شهرها به فرسنگ‌ها دورتر از مرزها برود.

به گزارش ایرنا سردار حسن شاهوارپور جمعه شب در گردهمایی رزمندگان یخش مرکزی دزفول در حسینیه ثارالله صفی آباد دزفول با بیان اینکه شاهد افول قدرت آمریکا هستیم، افزود: آمریکا و اسراییل اکنون به واسطه مقاومت یمنی‌ها در دریای سرخ امنیت ندارند.

وی با بیان اینکه خوی استکباری آمریکا در جنگ نمایان می‌شود، ادامه داد: ترامپ در مناظرات انتخاباتی می‌گوید آمریکا از درون دارد می‌پوسد.

فرمانده سپاه خوزستان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: هرگز مقاومت‌ و سختی‌ها را فراموش نمی‌کنیم و امروز باید با ایستادگی و روحیه دوران دفاع مقدس مقابل دشمن بایستیم.

وی با اشاره به سکوت مجامع بین المللی درخصوص کشته شدن زنان و کودکان فلسطینی افزود: نظام جمهوری اسلامی مقتدر است و ساختار بسیج در سراسر کشور قابل مقایسه با اول جنگ نیست.

سردار شاهوارپور با بیان اینکه مظلومیت دوران دفاع مقدس باید گفته شود تا نگذاریم آن جنایات دشمن تکرار شود، اظهارکرد: اکنون با تعاریف جدیدی از جنگ نظیر جنگ ترکیبی، جنگ نیمه سخت، نرم و فرهنگی مواجهیم و دشمن از ابزار تلفن همراه برای جنگیدن با ما استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: دشمن در غرب کشور تلاش داشت مانند گذشته دور نا امنی ایجاد و ایران را تکه تکه کند ولی موفق نشد و علیه ما جنگ به راه انداخت.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با اشاره به نبود سازو کاری برای دفاع یا مقابله با دشمن بعد از انقلاب گفت: حضرت امام (ره) روحیه عاشورایی را در ملت ایران تقویت کرد؛ هسته‌های مقاومت در شهرها و روستاها شکل گرفت و مقاومت مردم خرمشهر، آبادان، دزفول و اندیمشک رقم خورد.

وی افزود: اینکه ما باید بایستیم، مقاومت کنیم و با دشمن بجنگیم در دوران دفاع مقدس به فرهنگ تبدیل شد.

سردار شاهوارپور خودباوری را از دستاوردهای دوران دفاع مقدس دانست و اظهارکرد: زمانی آرزو داشتیم به تهاجم هوایی دشمن پاسخ دهیم که اکنون به این قدرت رسیده‌ایم.

وی باور به امام و رهبری و وحدت و همدلی را از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس برشمرد و ادامه داد: عملیات‌های فتح المبین و بیت المقدس عملیات‌های مشترک بین سپاه و ارتش بودند.

فرمانده سپاه خوزستان با اشاره به ایجاد برادری و دوستی بین اقوام در دوران دفاع مقدس گفت: جنگ ما جنگ عاشورایی بود و شهدای ما عزیز بودند.

مقاومت دفاع مقدس درگیری با دشمن را به دورتر از مرزها برد

سردار عبدالمحمد کوچک دبیر هیات رزمندگان بخش مرکزی دزفول نیز در این گردهمایی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: رزمندگان بخش مرکزی دزفول بلافاصله بعد از هجوم بعثی‌ها به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند و راه دشمن را مسدود کردند.

وی افزود: این رزمندگان در عملیات‌های مختلف نظیر کربلای چهارو پنج، والفجر مقدماتی، والفجر هشت و دیگر عملیات‌ها حضور داشتند و حماسه آفریدند.

دبیر هیات رزمندگان بخش مرکزی دزفول اظهارکرد: همچنان مانند دفاع مقدس تمام دنیا مقابل جبهه مقاومت صف آرایی کرده است و رزمندگان باید در صحنه باشند.

مقاومت دفاع مقدس درگیری با دشمن را به دورتر از مرزها برد

پخش کلیپ از سخنرانی رهبر معظم انقلاب، شعرسرایی رجبعلی نیسی پیرامون دفاع مقدس، اجرای گروه سرود بچه‌های حاج قاسم، روایتگری علی سلیمان پور از جانبازان دفاع مقدس و تجلیل از رزمندگان از دیگر بخش‌های این گردهمایی بود.

به گزارش ایرنا به گواه آمار، دزفول تنها شهر اشغال نشده‌ای است که مورد شدیدترین حملات موشکی و بمباران هوایی و زمینی قرار گرفت اما هرگز تسلیم نشد. اصابت ۱۷۶ موشک دوربرد، ۲ هزار و ۵۰۰ گلوله توپ و ۳۳۱ راکت هواپیما در هشت سال جنگ هم نتوانست مقاومت و پایداری مردم دزفول در هم شکند.

شهرستان دزفول در طول دوران دفاع مقدس بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ شهید تقدیم میهن اسلامی کرد. به پاس این پایداری در هفتمین سال جنگ تحمیلی، به پیشنهاد دولت وقت، دزفول به عنوان شهر نمونه مقاومت کشور معرفی و در چهارم خرداد ۱۳۶۶ لوح زرینی به مردم دزفول اعطا شد. همچنین چهارم خرداد به نام روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha