۵ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۰۹
کد خبر: 80672087
T T
۰ نفر
حضرت زينب (س) تبلور تربيت اسلامي است

كرمانشاه - عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: حضرت زينب (س) بانوي عظيمي است كه تربيت يافته و تبلور تربيت اسلام است.

آیت الله 'حسن ممدوحی' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حضرت زینب كبری (س) بانویی است كه بعد از صدیقه طاهره (س) هیچ بانویی در اسلام به جایگاه وی نرسیده است.

وی اظهار كرد: اسلام با وجود زنانی چون حضرت زینب (س) به دنیا اعلام كرد، كه نتیجه تربیت مكتب اسلام، زنانی الگویی همچون حضرت رینب (س) است.

نماینده مردم كرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت زینب (س) بزرگ بانوی جهان اسلام، بیدادگر و ادامه دهنده قیام عاشورا بودند كه اگر ایشان نبودند حوادث عاشورا در كربلا باقی می ماند.

آیت الله ممدوحی با بیان اینكه الگوی راستین حضرت زینب (س) بزرگ بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) بود، افزود: آن حضرت در دامان پرمهر و معنویت حضرت زهرا (س) از سرچشمه معارف اسلامی و قرآنی سیراب گشت.

وی اظهار كرد: رسالت راستین زینب كبری (س) پس از به شهادت رسیدن امام حسین (ع) و 72 تن از یارانش با ایراد سخنان آتشین به بیدارگری مردم كوفه و ستیز با ستمكاران و یزیدیان آغاز شد.

وی اضافه كرد: زینب كبری (س) آنچنان در مقابل ظلم و ستم ایستاد كه واقعه خونبار كربلا با نقش ایشان روند تازه تری یافت، آن حضرت در این دوران ضمن حضور در كاروان اسرای كربلا در برابر حكام جور قرار گرفتند و به افشاگری ظلم و ستم وارد بر آل طه از سوی خاندان امیه پرداختند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در كرامت این بانوی بزرگ اسلام سخن ها بسیار است چرا كه تربیت شده خاندان نبوت است و ایشان نمودار حق و جهاد در راه خدا و نگهدارنده ایمان و عقیده، قهرمان دلیری و شجاعت، جلوه فصاحت و بلاغت است.

وی با بیان اینكه گرچه دنیا درصدد نادیده گرفتن كمالات دین اسلام است اما روی خورشید هیچ گاه پنهان نمی ماند، افزود: كم ارزشی تنها نتیجه توسعه زن های به اصطلاح پیشرفته و به روز اروپایی است و این در حالی است كه اسلام زنان بزرگ و توانایی چون زینب كبری (س) را به دنیا معرفی می كند.

567