۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۴۷
کد خبر: 80674032
T T
۰ نفر
تجمع مخالفان نژادپرستي و اسلام هراسي در مقابل دفتر نخست وزير انگليس

لندن - در پي افزايش اسلام هراسي و حملات نژادپرستانه عليه مسلمانان و اماكن اسلامي در انگليس، مخالفان نژادپرستي و اسلام هراسي عصر امروز (دوشنبه) در مقابل دفتر ديويد كامرون نخست وزير انگليس تجمع مي كنند.

به گزارش ایرنا، این تجمع به دعوت ائتلاف 'اتحاد در مقابل فاشیسم' و با همكاری چند سازمان و تشكل اسلامی، دانشجویی، ضدجنگ، صنفی و مدنی انگلیس برگزار می شود. تعدادی از نمایندگان پارلمان و شورای شهر لندن نیز در این تجمع شركت خواهند كرد.

یك سخنگوی 'اتحاد در مقابل فاشیسم' به ایرنا گفت: این تجمع با هدف ابراز همدردی با خانواده سرباز كشته شده در جنوب لندن و همچنین محكوم كردن سوءاستفاده های گروههای فاشیست و راست افراطی از این حادثه برای حمله و نفرت افكنی علیه مسلمانان برگزار می شود.

وی افزود: ما نامه ای نیز خطاب به دیوید كامرون نخست وزیر انگلیس تهیه كرده ایم كه در آن ضمن محكوم كردن قاطعانه قتل سرباز 'لی ریگبی' بر وحدت و همدلی همه گروهها در مخالفت با افراط گرایی و نفرت افكنی تاكید شده است.

وی تاكید كرد: قتل وحشیانه 'لی ریگبی' در منطقه 'وولویچ' یك اقدام غیرانسانی و وحشیانه بود كه به هیچ وجه قابل توجیه نیست. همچنین ما مخالفت خود را با هرگونه تلاش گروههای فاشیستی نظیر 'لیگ دفاعی انگلیس (ایی دی ال)' و 'حزب ملی بریتانیا (بی ان پی)' برای سوءاستفاده از این حادثه و نفرت پراكنی علیه مسلمانان اعلام می كنیم.

این سخنگو اظهارداشت: همه كسانی كه مخالف نژادپرستی و نفرت افكنی هستند باید در مقابل تبلیغات اسلام هراسانه بایستند و اجازه ندهند كه گروههای فاشیستی به تهدیدات و حملات خود ادامه دهند.

این تجمع در حالی برگزار می شود كه گروه فاشیستی 'لیگ دفاعی انگلیس' نیز قصد دارد امروز به فاصله اندكی در مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس تجمع برگزار كند.

این گروه راست افراطی طی روزهای گذشته نیز به اسم حمایت از نظامیان انگلیسی و با شعارهای ضداسلامی چند تجمع در لندن و برخی شهرهای دیگر از جمله نیوكاسل برگزار كرده است.

در پی قتل 'لی ریگبی' در روز چهارشنبه گذشته و تشدید تبلیغات ضداسلامی در شبكه های اجتماعی و برخی رسانه های این كشور، اسلام هراسی و تهدید و حمله علیه مسلمانان انگلیس طی روزهای اخیر افزایش چشمگیری یافته است.

یك سازمان غیردولتی كه به قربانیان اسلام هراسی مشاوره و كمك می دهد، اعلام كرد كه طی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه گذشته 162 فقره گزارش در مورد حملات ضداسلامی دریافت كرده است.

سازمان موسوم به 'عقیده اهمیت دارد' اعلام كرد: تا پیش از قتل سرباز انگلیسی در منطقه 'وولویچ' در جنوب شرق لندن، معمولا روزانه بطور متوسط شش گزارش درباره تهدید و حمله علیه مسلمانان دریافت می كردیم.

'فیاض مقال' مدیر این سازمان به رادیو بی بی سی گفت: حملات و تهدیدات اسلام هراسانه شامل حمله به مساجد، پاشیدن رنگ به مراكز مسلمانان، كشیدن حجاب از سر زنان مسلمان و تهدیدات و اهانت های لفظی می شود.

وی افزود: موضوع نگران كننده، گسترش شدید این گونه اقدامات است و ما اكنون گزارش هایی را از نقاط مختلف كشور دریافت می كنیم. برخی از این حملات و تهدیدات نیز بسیار خشن و خصمانه هستند.

وی به فعالیت های گسترده گروههای افراطی و نژادپرست در شبكه های اجتماعی اشاره كرد و گفت: متاسفانه برخی از افراد و گروهها، تهدیدات و حملات ضداسلامی خود را از طریق همین شبكه ها هماهنگ می كنند و باعث گسترش اسلام هراسی می شوند.

بر اساس گزارش منابع خبری، پلیس تاكنون چند نفر را به خاطر حمله به مساجد و همچنین انتشار مطالب تهدیدآمیز در شبكه های اجتماعی بازداشت كرده است.

به رغم اینكه سازمان ها و تشكل های اسلامی انگلیس قاطعانه قتل سرباز انگلیسی را محكوم كرده اند ولی همچنان تبلیغات ضداسلامی در شبكه های اجتماعی و برخی رسانه های این كشور ادامه دارد.

مقامات انگلیسی و از جمله دیوید كامرون نخست وزیر، مردم را به آرامش و وحدت دعوت كرده و تاكید نموده اند كه قتل سرباز انگلیسی ارتباطی به مسلمانان این كشور ندارد.

گروههای ضداسلامی در تازه ترین اقدام خود شب گذشته یك مركز اسلامی را در منطقه 'گریمزبی' لینكلن شایر، با سه بمب بنزینی مورد حمله قراردادند.

تلویزیون اسكای نیوز گفت: این حمله تلفاتی در پی نداشت و حاضران در این مركز بلافاصله اقدام به خاموش كردن آتش كردند.

پلیس دو نفر را در ارتباط با این حمله دستگیر كرده است.

اروپام**34