۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۱۸
کد خبر: 80676923
T T
۰ نفر
بانك توسعه تعاون 512 ميليارد ريال تسهيلات به بخش كشاورزي آذربايجان شرقي اختصاص داد

تبريز- رييس سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان شرقي از اختصاص 512 ميليارد ريال سرمايه در گردش براي اتحاديه ها و تعاوني هاي بخش كشاورزي استان توسط بانك توسعه تعاون خبر داد.

مسعود محمدیان روز چهارشنبه در جلسه ای با مدیران بانك توسعه تعاون در استان گفت: بامصوبه كارگروه اشتغال، این میزان تسهیلات باسود 5/12درصد از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغالزایی به تعاونیهای كشاورزی پرداخت می شود.

وی با بیان اینكه از این میزان تسهیلات200 میلیارد ریال به تعاونیهای اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی و 200 میلیارد ریال به تعاونیهای اتحادیه مرغداران مرغ تخمگذار پرداخت می شود، افزود: 12میلیارد ریال نیز به اتحادیه صنعت دامپروری و 100 میلیارد ریال به تعاونیهای اتحادیه دامداران استان اختصاص یافته است.

محمدیان گفت: با رایزنی های صورت پذیرفته با مدیران بانك توسعه تعاون مقرر شده در صورت جذب نشدن كامل این تسهیلات توسط اتحادیه های یادشده، این تسهیلات به سایر اتحادیه ها و تعاونی های تولیدی استان اختصاص یابد.

وی اضافه كرد: اتحادیه باغداران، تعاونی كارخانه های خوراك دام و طیور و آبزیان، تعاونی مرغ جوجه یكروزه و صنایع لبنی استان نیز می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

محمدیان كمبود نقدینگی و سرمایه در گردش را مهم ‌ترین مشكل تعاونی‌های بخش كشاورزی استان دانست و اظهار كرد: اتحادیه های بخش كشاورزی در قالب تعاونی‌ها اهرم مناسبی برای توسعه بخش كشاورزی به شمار می‌‌‌آیند كه می‌‌‌توانند در ارتقای سطح درآمد و وضعیت اجتماعی كشاورزان مؤثر باشند.

مدیر حقوقی و عضو كمیته اعتباری بانك توسعه تعاون آذربایجان شرقی هم گفت : 50 درصد تسهیلات پرداختی این بانك در سال 91 در بخش كشاورزی بوده است.

صیاد دین پرور با اشاره به تقسیم‌بندی حوزه‌هایی كه تسهیلات بانكی از طریق بانك توسعه تعاون به آنها پرداخت شده است، اظهاركرد: سال گذشته 50 درصد تسهیلات بانكی این بانك به حوزه های كشاورزی پرداخت شد كه این خود نشان از توجه بانك توسعه تعاون به مقوله ایجاد اشتغال و كارآفرینی در بخش كشاورزی دارد.

وی با بیان اینكه یكی از ویژگی های بانك توسعه تعاون، تنوع در فعالیت هاست، گفت: براساس قانون باید 25 درصد تسهیلات بانكی در بخش تعاون سرمایه گذاری شود.

دین پرور با اشاره به اینكه جامعه هدف بانك توسعه تعاون همه حوزه ها به ویژه بخش كشاورزی است، افزود: ظرفیت سازی خوبی در چند سال گذشته در بخش كشاورزی از طریق بانك توسعه تعاون صورت گرفته است.

7232/587