۱۰ خرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۴۵
کد خبر: 80679270
T T
۰ نفر

امام خميني (ره) مردم ايران را از ظلم و ستم نجات داد

۱۰ خرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۴۵
کد خبر: 80679270
امام خميني (ره) مردم ايران را از ظلم و ستم نجات داد

يزد - نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد گفت: امام خميني (ره)مردم ايران را از ظلم و ستم نجات داد و به آنها عزت بخشيد و اسلام را به مسير حقيقي خود بازگرداند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نماز جمعه یزد ، ضمن تسلیت ایام رحلت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران،افزود: خداوند متعال به مردم ایران عنایت نمود و انسانی كه پیامبر نیست اما درغیبت امام زمان(عج) یكی از نواب ایشان است را برای یاری مردم ستمدیده نصرت نمود و فرستاد .

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) آمد تا بسیاری از چیزهایی كه در اسلام محو شده بود را بازسازی و احیاء نماید واسلام دوباره در مسیر حقیقی و اصلی خود قرار گیرد.

امام جمعه یزد گفت: دشمنان سالیان متمادی كار كرده بودند تا از اسلام فقط نامی بیشتر باقی نماند و بدعت هایی را نیز در مسیر اسلام ایجاد كرده بودند كه با آمدن امام خمینی (ره) تمام این دسیسه ها دوباره از بین رفت واسلام راستین مجددا احیاء شد.

ناصری افزود: با آمدن امام خمینی (ره) مركز توجه بودن استكبار از آنها گرفته شد و بجای آنها حاكمیت خداوند متعال و اسلام جایگزین شد و كار كردن برای حفظ استكبار جای خود را به كاركردن برای خداوند متعال داد.

وی ادامه داد: كشور ایران اسلامی چون زیر بار ظلم نرفته و نمی رود لذا همواره مورد دشمنی استكبار و ایادی مستكبرین قرار دارد و همواره مترصد ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند و باید همیشه هوشیار و آماده باشیم.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حجت الاسلام ابوترابی گفت: این سید بزرگوار در زمان اسارت همواره تكیه گاه اسرا بود و حتی به گونه ای رفتار كرده بود كه باعث رام شدن صدامیان شده و آنها اذیت و آزار كمتری نسبت به رزمندگان اسلام كه در اسارت بودند داشتند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت ایام شهدات امام موسی الكاظم (ع) گفت: از خصلت های این امام همام حلم،صبر،مقاومت در برابر طاغوت ،شجاعت،سخاوت،تقوا و ایستادگی در برابر ظلم است وایشان الگوی همیشگی بشریت هستند .

امام جمعه یزد گفت: انسان باید در برابر هوای نفس مقاومت داشته و با اطاعت از خداوند از گناه دوری كند تا در مسیر سیر الی الله گام برداشته و به سوی كمال الهی و رسیدن به رستگاری صعود نماید. ك/2

1968/7537