۲۰ خرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۴۷
کد خبر: 80691068
T T
۰ نفر
آبزي پروري خوزستان 150 درصد رشدداشته است

اهواز- استاندارخوزستان گفت : آبزي پروري خوزستان درطي هشت سال گذشته با 150رشد به 42 هزارتن درسال رسيده است .

'سید جعفرحجازی 'دوشنبه درگفت و گوی اختصاصی با ایرنا با بیان اینكه این رقم درسال 84 یعنی قبل ازدولت نهم درحدود 17 هزارتن درسال بوده است ،افزود: این میزان جدای از صید ازدریاست .

آبزی پروری شامل پرورش ماهیان گرمابی ، سرد آبی ، و میگو است كه از منابع آبهای داخلی ، تالاب ها و دریاچه های پشت سد استحصال می شوند.

وی كل تولیدات شیلات استان خوزستان اعم ازصید از آبهای داخلی و دریا را 95 هزارتن اعلام كرد كه این رقم درسال 84 به 40 هزارتن بالغ می شد.

وی دلایل رشد آبزی پروری درخوزستان طی هشت سال گذشته را توجه دولت به تكمیل زیرساخت های مجتمع آبزی پروری و دركل توسعه شیلات ، شرایط مناسب اقلیمی ، تشویق سرمایه گذاران و رونق صادرات عنوان كرد و افزود: در گذشته ما در زمینه ی تولید میگو و بچه ماهی وابسته بودیم ولی با تسهیلاتی كه اختصاص یافت امروز خودكفا هستیم وسالانه 70 میلیون بچه ماهی تولید می كنیم.

وی افزود: درهمین راستا هفت مجتمع شیلاتی در ارتباط با طرح توسعه درشهرستان های اهواز،آبادان، هندیجان، اندیمشك،خرمشهر و شادگان در نظر گرفته شده كه از این میان عملیات اجرایی فاز 2 مجتمع بزرگ شهید احمدیان خرمشهر و فاز 2 مجتمع آزادگان درآینده نزدیك شروع می شود.

وی افزود: مجموع ظرفیت تولید این 7 مجتمع بیش از 36 هزار تن درسال پیش بینی شده است و بیش از دوهزار و 500 شغل مستقیم هم ایجاد خواهند كرد و اعتباری افزون بر 140میلیارد تومان برای این پروژه ها تصویب شده است.

براساس گزارش اداره كل شیلات خوزستان ، این استان سالانه 30 هزارتن صادرات آبزیان به ویژه به كشور همسایه عراق دارد .

642/ 1539
۰ نفر