۲۱ خرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۱۷
کد خبر: 80692455
T T
۰ نفر
92 شعبه اخذ راي براي انتخابات در كاشمر در نظر گرفته شد

مشهد - فرماندار كاشمر گفت: 92 شعبه اخذ راي براي چهارمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي و يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در اين شهرستان در نظر گرفته شده است.

'مهدی فروزان' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد شعب اخذ رای 20 شعبه سیار و 72 شعبه ثابت است.

وی بیان كرد: در هر شعبه اخذ رای یك صندوق برای انتخابات شورای اسلامی و یك صندوق برای انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است.

او اظهار داشت: دو هزار و 500 نفر شامل اعضای هیات های اجرایی، بازرسی، نظارت، عوامل دست اندركار شعب اخذ رای و ماموران انتظامی كار برگزاری انتخابات در این شهرستان را بر عهده دارند.

وی گفت: 413 نفر از متقاضیان عضویت در شوراهای اسلامی شهرستان كاشمر تایید صلاحیت شدند كه از این تعداد 67 نفر در حوزه شهری و 346 نفر در حوزه روستایی می باشند.

وی افزود: از مجموع نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان كاشمر، 9 نفر برای عضویت در شورای اسلامی شهر كاشمر و پنج نفر برای عضویت در شورای اسلامی شهر 'ریوش' انتخاب می شوند و اعضای هر یك از شوراهای اسلامی روستایی نیز به نسبت جمعیت آنها، سه یا پنج نفر خواهند بود.

فرماندار كاشمر گفت: جمعیت این شهرستان براساس سرشماری نفوس و مسكن سال 1390 بیش از 160 هزار نفر است كه 65 درصد این تعداد واجد شرایط رای دادن هستند.

فروزان افزود: شهرستان كاشمر شامل دو شهر و 54 روستای دارای شورای اسلامی می باشد.

وی با بیان اینكه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در كاشمر فراهم شده است، اظهار امیدواری كرد مردم این شهرستان مانند دوره های پیشین حضور چشمگیر در انتخابات داشته باشند./3

7489 /664